برغوثی به زندان انفرادی منتقل شد

برغوثی به زندان انفرادی منتقل شد
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 03:23

همسر مروان برغوثی اسیر فلسطینی و از اعضای کادر رهبری جنبش فتح در فلسطین، انتقال همسرش را به سلول انفرادی در زندان جلمه تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فدوی برغوثی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین، با اشاره به آغاز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این اعتصاب پس از ماهها رایزنی و مشاوره میان اسرا آغاز شد و واکنش مردم فلسطین از همان اولین روز آغاز اعتصاب غذا  قابل توجه بوده است زیرا مردم فلسطین خود را شریک نبردی می دانند که اسرا در زندان آغاز کرده اند.

وی درباره انتقال مروان برغوثی به سلول انفرادی اظهار داشت: من دو هفته قبل دیداری با مروان برغوثی داشتم ، او به من گفت نبردی که آغاز خواهیم کرد نبردی دشوار است و اسرائیل ممکن است با اسرا برخورد کند و آنان را به حبس انفرادی بکشاند.

وی افزود: مروان تا به امروز بیست و دو سال از عمرش را در اسارت بوده است و در این مدت در اعتصاب غذاها و دیگر فعالیت های اسرا حاضر بوده است، در نتیجه  تجربه فراوانی دارد، با اعتصاب غذا اشغالگران مروان برغوثی را به زندان جلمه انتقال دادند ضمن اینکه اسرای دیگری را هم به زندان های دیگر انتقال خواهند داد زیرا در پی خلط امور و ترساندن اسرا هستند اما اسرا هراسی ندارند و خود را برای همه چیز آماده کرده اند.

همسر برغوثی خاطرنشان کرد: این نبردی که اسرا آغاز کرده اند نامش را نبرد آزادی و کرامت نهاده اند، این نبرد متعلق به همه مردم فلسطین و امت اسلام است،  این میدان، میدان مبارزه مردانی است که برای آزادی مردم فلسطین، آزادی خود را فدا کرده اند در نتیجه یقین داریم مردم فلسطین در هر جا و مکانی که باشند به یاری اسرا خواهند شتافت و آنان را تنها نخواهند گذاشت.

فدوی برغوثی سهم اسرای جنبش فتح را در این اعتصاب قابل توجه دانست و گفت: از همه شخصیت ها و همه گروهها در فلسطین می خواهم  در نبردی که آغاز شده است وارد شوند زیرا این نبرد می تواند پیروزی واقعی را برای مردم فلسطین به دنبال داشته باشد.

مروان برغوثی مبارز فلسطینی از سوی مقام های قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد متهم شده است. او از نظر اسرائیلی ها آغازگر جریان انتفاضه دوم در فلسطین در سال 2002 میلادی است و در زندانی در 10 کیلومتری شمال تل آویو نگهداری می شود.

پربیننده ترین خبرها