اعتراض گستردۀمردم ترکیه به نتیجۀ همه‌پرسی+ویدئو

سه شنبه 29 فروردين 1396 - 14:26

مردم ترکیه شب گذشته در اکثر شهرهای این کشور در اعتراض به نتایج همه پرسی تظاهرات کردند و پلیس برای متفرق کردن آن ها، ناچار به بازداشت ده ها تن از تظاهر کنندگان شد.

العالمترکیه

شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف، ویدئوهایی از تجمع گسترده دانشجویان و شهروندان در خیابان های استانبول منتشر کردند. تظاهر کنندگان به نتیجۀ همه پرسی دربارۀ اصلاح قانون اساسی و افزایش اختیارات اردوغان رئیس جمهور این کشور و تغییر نظام حاکمیتی از پارلمانی به ریاستی اعتراض داشتند.

روسیا الیوم گزارش داد، در استانبول، دستکم 2000 نفر از معترضان به خیابان ها ریختند و ضد نتیجۀ انتخابات شعار سر دادند و در حالی که در منطقه کادیکوی راهپیمایی می کردند با شعار "دوشادوشِ هم علیه فاشیسم" به سمت مقر شورای عالی انتخابات رفتند.

در دیگر شهرهای ترکیه نیز تظاهرات مشابه با حجمی کمتر برگزار شد.

تظاهر کنندگان شعار می دادند: "نه" تمام نشده است؛ "نه" پیروز خواهد شد. این دو شعار، به گستردگی در شبکه های اجتماعی بازتاب یافتند.

در همین حال، دو حزب اصلی اپوزیسیون، یعنی حزب جمهوری خواه خلق و حزب دموکرات ملت ها، فوراً مخالفت خود را با نتیجۀ همه پرسی اعلام و تقلب در شمارش آرا را محکوم و تاکید کردند که درخواست بازشماری آرا را مطرح خواهند کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها