هدایت حملات هوایی آمریکا از داخل پاکستان

هدایت حملات هوایی آمریکا از داخل پاکستان
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 09:43

کارشناس و تحليلگر سياسي پاکستاني با اشاره به وجود فشارهاي مردمي عليه دولت براي توقف نقض حاکميت پاکستان توسط آمريکا، تاکيد کرد که حملات هوايي آمريکا از پايگاههاي آمريکايي داخل خاک پاکستان صورت مي گيرد.

"منهل حريري" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مردم پاکستان به دليل اقدامات آمریکا در نقض حاکمیت این کشور از جمله حملات هواپيماهاي بدون سرنشین و بمباران شهروندان، دولت را تحت فشار قرار داده اند.

وي با اشاره به شناسایی یک پایگاه هوایی آمریکا در منطقه بلوچستان پاکستان، گفت: آشکار است که اين هواپيماهاي آمريکايي از بیرون خاک پاکستان به پرواز درنمي آيند، بلکه از پايگاهي نزديک به اسلام اباد پرواز مي کنند.

حريري با اشاره به کشته شدن عده اي از مردم به دست نیروهای دستگاه اطلاعاتی آمریکا در برخي شهرهای پاکستان، و دستگيری چند آمریکایی نزديک مناطق نظامي حساس در پيشاور و اسلام اباد، اظهار داشت: تحرکات آمریکا در منطقه، دولت پاکستان را دلخور کرده است.

وي بيان اينکه اين نخستين بار نيست که پاکستان خواستارخروج نظاميان امريکايي و يا حداقل کاهش تحرکات و فعاليتهاي آنها شده است، خاطرنشان کرد: اين امر حکومت پاکستان را در مقابل مردم کشور و منطقه در تنگنا قرار داده است.

حريري اظهار داشت: درخواست اخير دولت پاکستان از مربيان نظامي خارجی براي خروج از پاکستان، و نيز درخواستهاي مشابه سابق اين کشور از مربيان آمريکايي و انگليسي، بيانگر آن است که پاکستان مي خواهد به مربيان و ارتش خود تکيه کند.



پربیننده ترین خبرها