متیس از ریاض: ایران عامل همۀ مشکلات منطقه است

متیس از ریاض: ایران عامل همۀ مشکلات منطقه است
چهارشنبه 30 فروردين 1396 - 23:03

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که ایران در پس همه مشکلات منطقه قرار دارد.

العالم آمریکا
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که به عربستان سفر کرده است، ادعا کرد که ایران در پس همه مشکلات منطقه قرار دارد و باید در برابر نفوذ آن ایستاد تا بحران یمن حل و فصل شود؛ این درحالی است که آمریکا همواره از تجاوزگری وحشیانه ائتلاف سعودی علیه یمن و تروریست های سوریه و عراق حمایت می کند.
ماتیس بعد از دیدار روز چهارشنبه با ملک سلمان پادشاه سعودی و شماری از مقامات این کشور، در کنفرانس خبری در ریاض ادعا کرد:"در هر مکانی از منطقه که مشکلی وجود دارد، ردپای ایران دیده می شود".
وزیر دفاع آمریکا با طرح این ادعا که ایران عامل برهم زننده ثبات منطقه است، تاکید کرد که "برای حل و فصل بحران یمن، باید دربرابر نفوذ این کشور ایستاد".
به نوشته اسکای نیوز، این وزیر آمریکایی در حالی ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می کند که ائتلاف متجاوز سعودی هر روز با استفاده از سلاح های آمریکا و دیگر متحدان غربی خود، شمار زیادی از غیرنظامیان یمن را به خاک و خون کشیده و بسیاری از مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان های یمن را ویران کرده است.
مقامات آمریکا که به تبعیت از دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا منطق زور را در پیش گرفته اند، در حالی انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته‌اند که خود با حمایت آشکار و پنهان از تروریست ها در عراق و سوریه، مردم بی گناه این دو کشور را چند سال است با کشتارهای وحشیانه، جنگ و اقدامات تروریستی مواجه کرده اند اما در سطح گسترده و با استفاده از بوق های تبلیغاتی، مبارزه با تروریسم را تبلیغ می کنند.
213

پربیننده ترین خبرها