سفیر سوریه در مسکو خبر «همکاری دمشق با عربستان و قطر» را تکذیب کرد

سفیر سوریه در مسکو خبر «همکاری دمشق با عربستان و قطر» را تکذیب کرد
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 17:10

سفیر سوریه در مسکو تأکید کرد خبری که برخی رسانه ها به نقل از او دربارۀ احتمال همکاری کشورش با عربستان و قطر منتشر کرده اند، درست نیست.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، حداد درباره روابط سوریه با کشورهای همسایه تصریح کرد که کشورش، کشوری صلح جوست و هرگز قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است اما برخی کشورهای همسایه مثل ترکیه و اردن مواضع خصمانه ای در قبال سوریه دارند. او، همچنین، گفت: «کشورهایی مانند عربستان و قطر باید مواضع خود را در قبلا سوریه تغییر دهند».
وی ضمن تأکید بر ضرورت نقش روسیه در سوریه گفت که بشار اسد نیز بر لزوم حضور زبان روسی به عنوان زبان دوم در سوریه تأکید کرده است. مضافا بر اینکه دولت سوریه نیز قطعه زمینی را نزدیک دمشق برای ساخت مدرسه روسی اختصاص داده است.
حداد در این دیدار خاطرنشان کرد که ملت سوریه از روسیه به خاطر حمایت از کشورشان تشکر و قدردانی می کنند و حتی تعدادی از خانواده های سوری نیز کودکانشان را به نام ولادیمیر پوتین نامگذاری کرده اند.

پیش از این، برخی رسانه ها بودند که "ریاض حداد" در دیدار با "الیاس اوماخانوف"، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، آمادگی کشورش را برای همکاری با عربستان و قطر در صورت تغییر مواضع این دو کشور در قبال مسأله سوریه اعلام کرده است.


208

 

پربیننده ترین خبرها