با ساخت یک سریال ضد شیعی

رژیم سعودی تاریخ را تحریف می کند

رژیم سعودی تاریخ را تحریف می کند
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 17:26

يک سريال تلويزيوني ضد شيعه که به سفارش رژيم سعودي باهدف ايجاد فتنه در جهان اسلام درحال ساخت است، با مخالفت گسترده مسلمانان مواجه شده و تاکنون هزاران تن خواستار جلوگيري از پخش آن شده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت های عربی از جمله شبکه العربیه، اين مجموعه تلویزیونی که به سفارش شبکه ماهواره ای MBC عربستان سعودی مراحل پایانی توليد را طی می کند، قرار است در ماه مبارک رمضان امسال از این شبکه پخش شود.

 اين مجموعه تلویزیونی شامل 30 قسمت یکساعته  است و در چند کشور عربی فیلمبرداری شده است.

سایت العربیه وابسته به رژیم سعودی نوشت: این سریال تاریخی بخشی مهم از تاریخ و تمدن اسلام  را که مربوط به دوران معاویه و حضرت  امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است ، نمایش می دهد.

گفته می شود که قرار است در این سریال سعودی سیمای مبارک امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نشان داده شود و از معاویه یک چهره بزرگ ساخته و نمایش داده شود.

در این سریال بصورت برجسته صلح امام حسن (ع) نمایش داده خواهد شد و  برای سناریوی آن نظر برخی علمای اهل سنت از جمله شیخ قرضاوی و یک عالم شیعه بحرینی اخذ شده است.

اما این اقدام با خشم شیعیان از  جمله کويتی ها مواجه شده است.

شیعیان کویتی با راه اندازی یک سایت رای گیری در فضای مجازی نظر مخاطبان را درباره  توقف تولید و یا جلوگیری از پخش آن را جویا شده اند.

تاکنون بیش از 20 هزار نفر خواستار توقف تولید و جلوگیری از پخش این سریال سعودی ضد شیعه شده اند.

آدرس این پایگاه  http://poll.pollcode.com/UGP است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها