چرا رم به اتریش زباله می‌فرستد؟+تصاویر

چرا رم به اتریش زباله می‌فرستد؟+تصاویر
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 10:58

رم، پایتخت ایتالیا زباله‌های خود را با قطار به اتریش منتقل می‌کند.

العالم - اروپا
به نقل از بی‌بی‌سی؛ زباله‌های شهر رم – پایتخت ایتالیا – برق مورد نیاز خانه‌های اتریش را تأمین می‌کنند. این زباله‌ها با قطار به اتریش منتقل می‌شوند.
رم برای حل معضل زباله‌های خود با مشکل روبرو بوده است؛ اما اتریش می‌تواند از ظرفیت مازاد یکی از نیروگاه‌های خود نزدیک وین، برای تبدیل این زباله‌ها به انرژی استفاده کند.
به همین دلیل، قراردادی میان دو طرف امضا شده است. ایتالیایی‌ها به شرکت اتریشی "ای‌وی‌ان" پول می‌دهند تا امسال حدود 70 هزار تن زباله خانه‌های رم را از بین ببرد.
این زباله‌ها با قطار و از طریق شمال ایتالیا و آلپ منتقل می‌شود و به نیروگاه فراوری زباله "ای‌وی‌ان» نزدیک رود دانوب می‌رسد.
هر هفته 3 قطار به این نیروگاه وارد می‌شود. هر یک، مخازنی محفوظ از هوا در اختیار دارد که حدود 700 تن زباله شهر رم را در خود جای می‌دهد. این زباله‌ها سپس به گاز داغ تبدیل می‌شود و می‌توان از آن برای تولید بخار استفاده کرد. یک نیروگاه برق نیز از این بخار، برای تأمین برق 170 هزار خانه در اتریش بهره می‌برد.
ممکن است انتقال زباله در مسیری که بیش از 1000 کیلومتر طول دارد منطقی به نظر نرسد؛ اما این بخشی از اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش زباله‌های دفن‌شده شهری محسوب می‌شود.

 

 

پربیننده ترین خبرها