پیوستن اسیران فلسطینی زندان ریمون به اعتصاب

پیوستن اسیران فلسطینی زندان ریمون به اعتصاب
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 14:46

اسیران فلسطینی در زندان ریمون در پیامی اعلام کردند که به اعتصاب غذای تاریخی اسرای فلسطینی به رهبری «مروان البرغوثی» می پیوندند.

العالم-فلسطین اشغالی

شبکه خبری المیادین امروز (یکشنبه) گزارش داد، پیام اسیران فلسطینی بعد از آن بیان شد که مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، دیگر اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را به اعتصاب غذای سراسری دعوت کرد.
اسیران فلسطینی دربند زندان ریمون در پیام خود اعلام کردند که با توجه به مشروعیت مروان البرغوثی و مشروعیت تصمیم های وی به عنوان بالاترین اسیر و مقام نظارتی فلسطینی در قلمرو زندان های رژیم صهیونیستی، به اعتصاب غذا به رهبری وی ملحق می شوند.
اسیران فلسطینی از همه برادران خود در فلسطین خواستند که یکپارچگی خود را حفظ کرده و در تصمیم ها نیز یک نظر باشند به ویژه این که همه برای یک هدف دور هم جمع شده اند که همان تصمیم گیری واحد و جنبش واحد است.
در ادامه این گزارش آمده است، مرکز اسیران و آزادگان حنظله اعلام کرده که مقامات رژیم صهیونیستی برخی از اسیران فلسطینی را به زندان های دیگر این رژیم منتقل کرده است.
این مرکز اعلام کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در انتقال اسیران فلسطینی به زندان های دیگر با هدف شکستن اراده اسیران فلسطینی و جلوگیری از اعتصاب غذای آنها و توسعه و گسترش آن به زندان ها و اسیران در بند دیگر بوده است و این اقدامات از سوی اداره زندان های رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی این رژیم انتظار می رفت.
مرکز حنظله می افزاید، با مجازات های جمعی و فردی که اداره زندان های رژیم صهیونیستی بر اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا اعمال کرده، کاملا مخالف است.
در همین حال عیسی قراقع رئیس رسیدگی به امور اسیران و آزاد شدگان فلسطینی گفت: تعداد اسرای فلسطینی ملحق شده به اعتصاب غذا هر روز بیشتر می شود.
قراقع از طرف های بین المللی و سیاسی خواست برای حمایت از اسیران فلسطینی و آزادی آنان از زندان های رژیم صهیونیستی دخالت کنند.
اسیران در بند در زندان های رژیم صهیونیستی از روز 17 آوریل (28 فروردین) در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و دستیابی به حقوق خود اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کردند.
آخرین آمار اعتصاب کنندگان غذا در زندان های رژیم صهیونیستی تا دیروز (شنبه ) نزدیک به 2 هزار تن بود که با پیوستن اسیران فلسطینی دیگر به اعتصاب غذا این تعداد رو به افزایش است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها