برگ دیگری ازخیانت و همسویی منافقین با لابی صهیونیستی و سعودی درآمریکا

برگ دیگری ازخیانت و همسویی منافقین با لابی صهیونیستی و سعودی درآمریکا
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 16:51

سناریوسازی گروه النصره در خان شیخون، حمله امریکا به پایگاه الشعیرات و حالا سناریوسازی منافقین درباره برنامه هسته ای ایران و هیاهوی کاخ سفید بیانگر یک واقعیت است، تروریست ها جاده صاف کن آمریکا هستند.

حدود سه هفته پیش بود که مقام های آمریکایی از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و نیکی هیلی نماینده دائم امریکا در سازمان ملل متحد هر یک جداگانه با چرخش 180درجه ای از سیاست های اعلامی دولت ترامپ اعلام کردند که سرنوشت بشار اسد باید توسط مردم سوریه تعیین شود و بشار اولویت آنها نیست اما درست چند روز بعد گروه تروریستی النصره با سناریوسازی حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون در استان ادلب، زمینه حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات را فراهم ساخت تا فضای تنفسی برای گروههای تروریستی فراهم شود.

آمریکا در حمله به الشعیرات نه منتظر تحقیقات بین المللی ماند و نه اینکه با تحقیقات بین المللی که از سوی روسیه و ایران درخواست شده بود موافقت کرد چرا که روشن شدن دروغ بودن این ادعا می توانست نقشه های آمریکا را نقش برآب سازد البته پس از گذشت دو هفته از این سناریوسازی سرجیو بنرو رئیس کمیته بین المللی تحقیق درباره نقض حقوق بشر در سوریه گفت این کمیته مدرکی برای اثبات مسئولیت دمشق در حمله شیمیایی ادعا شده در شهرک خان شیخون سوریه ندارد.

حالا دو فرضیه را درباره این ماجرا می توان بیان کرد: فرضیه اول/ گروه تروریستی النصره با هماهنگی آمریکا این سناریو را اجرا کرده است تا هم دولت ترامپ بتواند به اهداف خود از جمله  خروج از انزوا و دهها هدف دیگر برسد و هم گروههای تروریستی به فضای تنفسی دست یابند. در این صورت باید گفت چرخش مقام های آمریکایی در مورد سرنوشت بشار اسد هم می تواند در این فرضیه قابل تعریف باشد به این صورت که آمریکایی ها با دادن حق تعیین سرنوشت به مردم سوریه وانمود کرده اند که در مورد بشار موضع بی طرفانه دارند تا پس از سناریوسازی حمله شیماییی بتوانند دیگر کشورها از جمله اروپا را با ادعای عبور بشار از خط قرمز با خود همراه سازند.

فرضیه دوم/ این سناریو بدون هماهنگی آمریکا بوده اما هر دو طرف از اجرای آن بهره مند شده اند.

اما سوال اینجاست اگر سناریو سازی در خان شیخون بدون هماهنگی النصره و آمریکا بوده است چرا کاخ سفید منتظر تحقیقات مستقل بین المللی برای روشن شدن واقعیت ها نشد؟

چند روز از این ماجرا گذشت و این بار تکرار همین سناریوی آمریکایی را درباره برنامه هسته ای ایران با همان شباهت ها از سوی مقام های آمریکایی و این بار گروه تروریستی منافقین دیده شد.

رکس تیلرسون چهارشنبه گذشته در نامه ای به  کنگره آمریکا اعلام کرد که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است و دو روز پس از این اعتراف، گروه تروریستی منافقین اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به رغم توافق برجام، «به طور پنهانی برنامه تسلیحات اتمی خود را پیش می‌برد».

علیرضا جعفرزاده عضو ارشد گروه تروریستی منافقین با طرح این ادعا دقیقا همان نقش را برای کاخ سفید بازی کرد که النصره در خان شیخون برای آمریکا بازی کرد. این سناریوسازی در حالی بود که دولت ترامپ که خواهان پاره کردن برجام یا تغییر مفاد آن بود به هیچوجه به تنهایی قادر به این کار نبود چرا که نه روسیه و نه چین و نه اروپا در این زمینه با آمریکا همسو نبودند اما حالا با این سناریوسازی به نظر می رسد آمریکا به دنبال هیاهو و اجماع سازی علیه تهران باشد و در اینجا برگ دیگری از خیانت و همسویی گروه تروریستی منافقین با لابی صهیونیستی و سعودی در آمریکا رو می شود.

 

خبرگزاری صدا وسیما

پربیننده ترین خبرها