فعالان سیاسی بحرین در گفتگو با العالم :

بی اعتمادی انقلابیون به آل خلیفه

بی اعتمادی انقلابیون به آل خلیفه
جمعه 10 تير 1390 - 05:00

اقدامات رژيم آل خليفه در برخورد با معترضان باعث شده تا مردم بحرين به وعده هاي اين رژيم هيچ اعتمادي نداشته باشند.

كريم المحروس فعال بحرینی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم ضمن تاکید بر ادامه تظاهرات مردم انقلابی بحرین علیه رژیم تصریح کرد : در بحرين دو مساله اساسي وجود دارد. يکي تشکیل کميته حقيقت ياب و ديگري مساله گفتگو است و مردم در تظاهراتشان اين دو موضوع را که دروغي بيش نيستند، محکوم خواهند کرد.

وي گفت: مردم در تظاهرات روز جمعه بر ضرورت اجراي اصلاحات سياسي، اصلاحات در قانون اساسي، ضرورت آزادي زندانيان، مخالفت علیه مشارکت در گفتگو با حاکميت و ضرورت خروج نظامیان سپر جزيره از خاک بحرين تاکيد خواهند کرد.

این فعال سیاسی گفت: گزارش کميته حقيقت ياب، بر اساس قوانين و تدابير حکومت نتیجه گیری خواهد کرد و از این رو بي اعتبار است. بنابراين،اين مسائل بيش از آنکه بيانگر حقايق در بحرين باشد، تمسخرآميز هستند.

در همين حال «فاضل عباس» دبير کل تجمع ملي دمکراتيک بحرين نيز به شبکه العالم گفت: همه مردم بحرين خواهان شناخت حقايق هستند، اما رژيم آل خلیفه هميشه کميته هاي ناکارآمد تشکيل مي دهد، به طوري که پيش از اين نیز کميته اي درباره اخراج شدگان از کار تشکيل شد، اما نتیجه ای نداشت. چون رژيم اين کميته ها را صرفا براي تبليغات رسانه اي در سطح بین المللی تشکيل مي دهد.

وي گفت: هدف رژيم از تشکيل اين گونه کميته های حقیقت یاب کاهش فشارهاي خارجي است.

این فعال سیاسی بحرینی گفت:نقض حقوق بشر در بحرين به ماه هاي فوريه و مارس محدود نمي شود، بلکه ماه آوريل نیز ماه بسيار خونيني بود که در آن شماري از معترضان در زندان ها کشته شدند.

فاضل عباس تصريح کرد: کميته حقيقت ياب بايد کامل و جامع باشد و از ضمانت هايي برخوردار باشد تا بتوانند مسئولان نقض حقوق بشر را به دادگاه معرفي و آنها را مجازات کند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها