واکنش رئیسی به احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع قالیباف

واکنش رئیسی به احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع قالیباف
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 08:59

جلسات انتخاباتی فراکسیون‌های سیاسی مجلس با برگزاری نخستین جلسه فراکسیون ولایت با ابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری کلید خورد.

العالم- ایران

اعتماد نوشت؛  عصر ديروز رييسي میهمان اصولگرايان فراكسيون ولايت در محل كميسيون تلفيق بود و حاجي‌بابايي رييس اين فراكسيون و از دست‌اندركاران «جمنا» او را در اين جلسه همراهي مي‌كرد. جلسه‌اي كه صفحه اينستاگرام ابراهيم رييسي تا اواسط آن را به صورت زنده پخش كرد. البته با شرايطي كنترل شده؛ چه آنكه ادمين اين صفحه قسمت مربوط به كامنت‌هاي كاربران را بسته بود. تصاوير نشان مي‌داد صندلي‌هاي سالن كميسيون تلفيق همه پر شده‌اند و جاي نشستن نيست.

آن‌طور كه حاجي‌دليگاني نماينده شاهين شهر به «اعتماد» مي‌گويد تعداد حاضرين در جلسه بيش از ١٠٠ نفر بوده است. با اين حال اما با توجه به ظرفيت كميسيون تلفيق مي‌توان تخمين زد كه جمعيت حاضر چيزي حدود ٧٠ نفر بوده است. اين تازه در شرايطي است كه به گفته حاجي دليگاني در اين جلسه برخي از نمايندگان اصولگراي مجلس هشتم و نهم هم به دعوت فراكسيون حضور داشته‌اند. علي لاريجاني هم برخلاف ساير جلسات فراكسيون ولايت در اين جلسه حاضر نشده بود. حاجي‌دليگاني از اصولگرايان حاضر در جلسه به «اعتماد» مي‌گويد: سخنان رييسي در اين جلسه شفاف و همراه با صراحت بود.

سوالاتي را نمايندگان پرسيدند و ايشان هم مباحثي را مطرح كرد كه مورد استقبال حاضرين بود. به گفته حاجي دليگاني همه نمايندگان از اين جلسه راضي بودند و اين جلسه به نوعي اعلام آمادگي نمايندگان فراكسيون ولايت در جهت كمك به اجراي برنامه آقاي رييسي بود. آن‌طور كه حاجي‌دليگاني مي‌گويد رييسي در اين جلسه گفته است: من تلاش مي‌كنم از همه سلايق سياسي استفاده ‌كنم. و براي من نيروهاي اصلاح‌طلب و اصولگرا تا زماني كه در خط امام هستند هيچ تفاوتي ندارند. مهم اين است كه بتوانيم براي مردم كاري انجام دهيم. رييسي تاكيد زيادي بر محروميت‌زدايي داشته و گفته است كه بايد از تحريم‌ها به مثابه فرصت براي كشور استفاده كنيم. او همچنين گفته به هيچ‌وجه وارد تخريب هيچ كانديدايي از دولت فعلي يا گذشته نخواهم شد و تخريب كانديداهاي ديگر را حرام شرعي مي‌دانم. و تلاش مي‌كنم ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي خودم را بيان كنم.

همه سليقه‌ها در ستادم خواهند بود

رييسي در سخنانش تاكيد كرده كه كشور را به صورت جناحي نمي‌شود اداره كرد. و توضيح داده كه در ستادهاي او از همه سلايق سياسي حاضر هستند و از همه نمايندگان خواسته تا به همه مردم در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان بگويند كه با هر سليقه سياسي مي‌توانند در ستادهاي رييسي كار كنند.

به گفته حاجي‌دليگاني اولويت كاري رييسي حل مسائل اقتصادي عنوان شده و او در اين باره هم برنامه كلان دارد و هم برنامه اقليمي. رييسي بر توجه به زنان و جوانان تاكيد كرده و گفته امكانات موجود كشور با نيروي موجود انساني كشور قابل حل هستند. آن‌طور كه حاجي دليگاني مي‌گويد رييسي اعتقاد و باور به مجلس داشته و در مبارزه با فساد تاكيد داشته است. رييسي تاكيد كرده دولت قانونگذار نيست و او به آنچه در قانون اساسي براي دولت ديده شده به همان وفادار خواهد بود. به گفته حاجي‌دليگاني رييسي گفته است كه دولتي كه من تشكيل مي‌دهم از همه در اجراي قانون پيشتازتر خواهد بود.

قاليباف يا رييسي؟

به گفته حاجي دليكاني نمايندگان از رييسي درباره اينكه اگر قرار باشد يك نفر از ميان او يا قاليباف در انتخابات بماند رييسي چه خواهد كرد؟ پرسيده‌اند و او پاسخ داده است: ما با هم كارمان را انجام مي‌دهيم و در چارچوب جمنا مسائل‌مان را هماهنگ مي‌كنيم و پيش مي‌رويم. و مشكلي در اين جهت پيش نخواهد آمد. رييسي در رابطه با كابينه احتمالي‌اش هم صحبتي نكرده اما تاكيد كرده از همه افراد شايسته در دولتش استفاده خواهد كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها