درخواست رئیس‌جمهور ونزوئلا برای گفتگو با مخالفان

درخواست رئیس‌جمهور ونزوئلا برای گفتگو با مخالفان
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 09:20

نیکلاس مادورو خواهان ازسرگیری مذاکرات با مخالفان دولت شد.

العالم - آمریکا
به نقل از بی‌بی‌سی؛ نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار ازسرگیری مذاکرات با مخالفان دولت شد. وی همچنین اعلام کرد خواهان برگزاری انتخابات محلی است.
اظهارات وی در حالی عنوان می‌شود که یک راهپیمایی بزرگ اعتراضی برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده است. ونزوئلا در 3 هفته اخیر با اعتراضات گسترده مخالفان مادورو روبرو بوده است.
معترضان خواهان تغییر زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند که برای سال آینده میلادی برنامه ریزی شده است. آن‌ها همچنین معتقدند مادورو باید استعفا کند.
گفتگو‌های سال گذشته مخالفان و دولت زمانی ناتمام ماند که مخالفان، مادورو را به زیر پا گذاشتن توافق‌ها و استفاده از مذاکرات برای خریدن زمان متهم کردند.
مادورو که در برنامه تلویزیونی روز یکشنبه خود سخن می‌گفت، از برگزاری انتخابات تعیین شهردارها و فرماندارها حمایت کرد؛ اما از انتخابات ریاست جمهوری سخنی به میان نیاورد.
وی افزود: «انتخابات؟ بله، من می‌خواهم انتخابات همین حالا برگزار شود. این چیزی است که به عنوان رئیس دولت و رئیس‌جمهور می‌گویم.»
قرار بود انتخابات فرماندارها دسامبر سال گذشته برگزار شود و انتخابات شهرداری‌ها برای امسال برنامه‌ریزی شده است.
روز شنبه ونزوئلا شاهد برگزاری تظاهرات آرامی در سراسر کشور و در اعتراض به کشته شدن حدود 20 نفر بود. این معترضان لباس‌هایی سفید بر تن داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها