خالد مشعل

تبعید نمایندگان، جنایت جدید صهونیستها

تبعید نمایندگان، جنایت جدید صهونیستها
جمعه 10 تير 1390 - 05:49

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين"حماس" تاکيد کرد که وضعيت نمايندگان تهديد به تبعيد شده پس از يک سال تحصن در مقابل مقر سازمان صليب سرخ جهاني در شهر قدس اشغالي بخشي از جنايات و جنگ همه جانبه رژيم صهيونيستي عليه سرزمين و ملت فلسطين است.

          به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، " خالد مشعل در سخنانی خاطر نشان کرد که مساله نمایندگان تهدید به تبعید شده بخشی از اشغالگری و جنگ و بخشی از یهودی سازی فلسطین و تخریب تمامی بخش های زندگی مردم آن است.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها سنگ و خاک و جمادات و نباتات و حتی اموات مقبره مامن الله را هدف قرار می دهند و می خواهند اهالی این شهر را بیرون کرده و ترکیب جمعیتی آن را مختل  و با سیطره بر آن، قدس اشغالی را به صورت کامل یهودی سازی کنند.

مشعل تصریح کرد که ما امروز در مقابل وضعیت دشواری قرار گرفته ایم و برادران عزیزمان شیخ محمد ابو طیر و محمد طوطح و احمد عطون از نمایندگان قدس به همراه خالد ابو عرفه وزیر سابق امور قدس به عنوان افراد منتخب ملت فلسطین در قدس، به مدت 3 سال و نیم بازداشت شدند و پس از آن تهدید به تبعید و لغو تابعیت شده اند و اما جهانیان در مقابل این جنایت ساکت نشسته اند.

رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: اما برادران قهرمان ما در مقابل این وضعیت ایستادگی کرده اند، رژیم صهیونیستی محمد ابو طیر را بازداشت و به رام الله تبعید کرد و سه تن دیگر از یک سال پیش در مقر سازمان صلیب سرخ جهانی تحصن کرده اند.

مشعل بار دیگر خواستار محکومیت این رفتار رژیم صهیونیستی که نشانگر ماهیت نژاد پرستانه آن است، شد و گفت: آنها می خواهند تمامی فلسطینیان و عرب ها را از سرزمین ما بیرون کنند و این جنگی علیه دموکراسی فلسطین است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی درصدد به شکست کشاندن آن هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی جنایت بزرگی را علیه نمایندگان و وزیر سابق امور قدس مرتکب می شود؛ چرا که آنها در لیست فراکسیون تغییر و اصلاح قرار داشتند و رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه علیه ملت مقاوم و برادران مبارزان ما به راه انداخته است.

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین به نمایندگان مقاوم قدس اشغالی درود فرستاد و افزود: به شما برادران دلاور خود درود می فرستیم و دستان شما و خانواده و فرزندانتان را که به همراه شمار پایداری نشان داده اند، می فشاریم و به شما مژده پیروزی و نجات در آینده نزدیک را می دهیم. همان طوری که برادران شما در گذشته حماسه باشکوهی را در مرج الزهور به نمایش گذاشته و یک سال بعد پیروز شدند، شما نیز به حول و قوه الهی به زودی پیروز خواهید شد.

مشعل از کشورهای عربی و اسلامی و پارلمان های آنها و نیز دیگر کشورهای جهان و سازمان ها و فعالان حقوق بشر خواست که به این جنایت پایان دهند.

وی از کشورهایی که برغم خیره سری رژیم صهیونیستی، سعی در اجبار طرف فلسطینی به از سرگیری مذاکرات دارند، خواست که به این اقدام جنایتکارانه خود پایان دهند.

رییس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: اگر کسی دنبال صلح در منطقه است، باید به اشغالگری و اعمال محدودیت ها و فشارهای رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس اشغالی و ملت فلسطین پایان دهد و جلوی توسعه شهرک های صهیونیست نشین و جنایت تبعید و لغو تابعیت اهالی قدس و اهانت به شخصیت های ملی و مذهبی و تاریخی قدس و فلسطین را بگیرد.

مشعل همچنین از تمامی شخصیت ها و کمیته های مردمی و بین المللی و فعالان صلح بین المللی که با نمایندگان تهدید به تبعید شده قدس دیدار کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و از همه آنها خواست که به تلاش های خود ادامه داده و رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به جنایت خود تحت فشار قرار دهند تا این نمایندگان بتوانند به سرزمین آبا و اجدادی خود بازگردند؛ چرا که قدس متعلق به ما و نه اشغالگران صهیونیست است.

وی در پایان تاکید کرد که به تلاش های خود در تمامی محافل و مجامع و عرصه های حقوقی و سیاسی و رسانه ای و مردمی برای کمک به تبعید شدگان ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها