وضعیت جسمانی «مروان البرغوثی» وخیم شد

وضعیت جسمانی «مروان البرغوثی» وخیم شد
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 19:34

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطین امروز در هشتمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، وضعیت جسمانی «مروان البرغوثی» از اسرای بارز جنبش فتح را وخیم توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کمیته اعلام کرد که رئیس زندان «الجلمة» در پی وخامت اوضاع جسمانی البرغوثی از وی خواست تا فورا تحت درمان قرار بگیرد، اما اسیر فلسطینی با این اقدام مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، اداره زندان حتی از «ناصر ابوحمید» دیگر اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا البرغوثی را برای درمان متقاعد کند، اما ابوحمید در جواب این درخواست گفت که «ابواقسام شهید خواهد مرد، ولی با رفتن به بیمارستان مخالفت خواهد کرد.»

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی تاکید کرد که البرغوثی بر ادامه اعتصاب غذا تا تحقق اهدافش اصرار دارد.

منابع خبری فلسطین می گویند که البرغوثی از کاهش شدید فشار خون و قند رنج می برد.

مدیریت زندان رژیم صهیونیستی مانع ملاقات اسرای اعتصاب کننده از آغاز روز اعتصاب با وکلای شان می شود و اطلاعات رسیده به نهادهای حقوقی و کمیته رسانه ای از داخل زندان حاکی از وضعیت بسیار سخت دارد.

از سوی دیگر، اسامه القواسمی سخنگوی جنبش و عضو شورای انقلابی آن اعلام کرد که مروان البرغوثی به دلیل اعتصاب غذا دچار سرماخوردگی شدیدی شد.

 کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطین امروز در هشتمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وضعیت جسمانی «مروان البرغوثی» از اسرای بارز جنبش فتح را وخیم توصیف کرد.

این کمیته اعلام کرد که رئیس زندان «الجلمة» در پی وخامت اوضاع جسمانی البرغوثی از وی خواست تا فورا تحت درمان قرار بگیرد، اما اسیر فلسطینی با این اقدام مخالفت کرد.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه گذشته ( 17 آوریل) اعتصاب غذای خود را با شعار «آزادی و کرامت» در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به اصطلاح اداره زندان های رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شده است. اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبرو شده است؛ به ویژه که مروان البرغوثی یکی از آغازگران این اعتصاب محسوب می‌شود.

 

/فارس

پربیننده ترین خبرها