ارتش سوریه در آستانه ورود به خان شیخون

ارتش سوریه در آستانه ورود به خان شیخون
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 22:23

ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمانش موفق شد پس از درگیری با گروههای مسلح، بر شهر حلفایا و تعدادی از روستاهای مجاور در حومه شمالی حماه مسلط شود.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سانا به نقل از منابع نظامی، یگان هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمانش موفق شدند پس از اجرای چندین عملیات گسترده علیه عناصر مسلح "جبهه النصره" و گروههای وابسته به آن، بار دیگر ثبات و امنیت را به شهرها و روستاهای "حلفایا، زلین، ویبده، بطیش،زور ناصریه و زور ابوزید بازگرداند و مناطق تل ناصریه و تل منطار را به کنترل خود درآورد.

کارشناسان و ناظران بر این باورند که ادامه سقوط شهرهای منطقه الحمویه در مقابل پیشروی ارتش سوریه در شمال، به معنای رسیدن ارتش به دروازه های خان شیخون و شعله ور شدن آتش درگیری ها در جبهه های واقع در مرزهای اداری با استان ادلب به شمار می آید.

مسئله مهم درباره تسلط ارتش سوریه بر حلفایا و زلاقیات آن است که این نیروها به مرزهای اداری استان ادلب نزدیک شده اند.

به گفته منابع میدانی در این عملیات، شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند. همچنین در حمله یگان هایی از ارتش سوری به مواضع تروریست ها، دستکم 38 خودرو، سه انبار مهمات، سه تانک و سه خودروری زرهی متعلق به آنها منهدم شد.

این منابع، مثلث "طامنه – کفرزیتا – مورک" را در تثبیت موفقت های ارتش سوریه و ایجاد معادله جدیدی در حومه غربی حماه جهت عقب نشینی عناصر مسلح به دیگر نقاط موثر دانستند.
221

پربیننده ترین خبرها