کیفرخواست دادگاه حریری

دسیسه آمریکا برای ناامن کردن لبنان

دسیسه آمریکا برای ناامن کردن لبنان
جمعه 10 تير 1390 - 07:08

رئيس پيشين کانون وکلاي لبنان تاکيد کرد که هدف آمريکا از استقبال از کيفرخواست دادگاه بين‌المللي رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان ايجاد ناامني و تفرقه در لبنان است.

عصام كرم روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: موضوع جديدي در کيفرخواست دادگاه بين‌المللي رسيدگي به پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير پیشین لبنان وجود ندارد و صدور آن در برهه کنوني امنيت کشور را هدف قرار داده است.

وي با اشاره به اینکه محتواي کيفر خواست ابلاغ شده به دادستان لبنان پيش از اين از طريق رسانه ها و مطبوعات فاش شده بود، تصريح کرد: صدور کيفرخواست در اين برهه با هدف ضربه زدن به امنيت لبنان صورت گرفته و ناامن کردن لبنان هدف اصلي صادر کنندگان اين کيفرخواست است.

رییس پیشین کانون وکلای لبنان، هدف دیگر صدور این کیفرخواست در این برهه زمانی را مانع‌تراشي در برابر دولت جديد لبنان دانست و گفت که عدالت از راه اين کيفرخواست محقق نمي شود.

عصام کرم با تاکید بر بی ارزشی این کيفرخواست که مبتني بر احتمالات و فاقد مدارک و مستندات قابل قبول است، گفت : هدف دیگر از صدور کيفرخواست ايجاد فتنه و تفرقه در لبنان است. اگر متهمان کيفرخواست خود را تسليم کنند، فتنه و تفرقه ايجاد خواهد شد و اگر آنها خود را تسليم نکنند، تحريم‌هايي بر لبنان اعمال خواهد شد. به هر حال لبنان در هر دو صورت متضرر خواهد شد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها