آخرین خبرها از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

آخرین خبرها از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 11:33

بیش از 1500 اسیر شرکت کننده در فراخوان "آزادی و کرامت" برای دهمین روز متوالی همچنان به اعتصاب غذایشان ادامه می دهند. اعتصاب غذای این اسرا، از 17 آوریل جاری با هدف تحقق چند خواسته اصلی که توسط اداره کل زندان های رژیم صهیونیستی از آن محروم شده اند ادامه دارد.

العالم - فلسطین
کمیته رسانه ای اعتصاب "آزادی و کرامت" و شماری از روزنامه نگاران و فعالان، از فلسطینی ها خواستند امروز چهارشنبه ساعت 8 صبح با هدف حمایت از مبارزه اسرا، به طور گسترده در پایگاه اجتماعی تویتر اقدام به انتشار پیام کنند.
کمیته رسانه ای همچنین با صدور بیانیه ای تأکید کرد وضعیت جسمانی شماری از اسرای شرکت کننده در اعتصاب غذا پس از گذشت 10 روز، وخیم شده است.
این کمیته تصریح کرد: سازمان زندان های رژیم صهیونیستی به سیاست انتقال و جابجایی اسرای اعتصاب کننده از زندان ها ادامه می دهد و "محمد مصلح"، "باسل عریف"، "نعیم مصران"، "ضیاء الآغا"، "رامی العیله" و "حسین الزریعی" را از زندان "جلبوع" به زندان "نفخه" منتقل کرده است.
همچنین "سامر العیساوی" اسیر و عضو شورای مرکزی جبهه دمکراتیک آزادی فلسطین که طولانی ترین اعتصاب غذا در تاریخ بشریت را تجربه کرده است اعلام کرد وی به همراه گروه دیگری از اسرا براساس برنامه مورد اتفاق فلسیطینی ها، روز پنجشنبه به اعتصاب غذای اسرا موسوم به "آزادی و کرامت" خواهند پیوست.
العیساوی در پیامی از زندان خطاب به ملت فلسطین تأکید کرد مرحله جدید اعتصاب غذای اسرا به زودی آغاز خواهد شد و ما بر عملی کردن این تصمیم و پیوستن به اعتصاب "آزادی و کرامت" تأکید داریم. این مبارزه، به ما تعلق دارد و ما بر اشغالگران پیروز خواهیم شد و آنها را مجبور به تحقق خواسته های عادلانه مان خواهیم کرد.
از سوی دیگر، کمیته ملی حمایت از اعتصاب اسرا، خواستار اعلام روز پنجشنبه به عنوان روز اعتصاب سراسری در حمایت از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و همبستگی با اعتصاب غذای آنها تحت عنوان اعتصاب "آزادی و کرامت" شد که وارد دهمین روز خود شده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها