عضو مجلس لبنان :

کيفرخواست دادگاه حريري عامل بحران در لبنان

کيفرخواست دادگاه حريري عامل بحران در لبنان
جمعه 10 تير 1390 - 07:43

عضو مجلس لبنان تاکيد کرد : صدور کيفرخواست دادگاه بين‌المللي ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان، سياسي و گروه خاصي را هدف قرار داده و به عامل بحران در لبنان تبديل شده است.

مروان فارس روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دادگاه بين‌المللي رسيدگي به پرونده ترور رفيق حريري، نخست وزير اسبق لبنان، از پایه سياسي است و بر اساس خواست سازمان ملل که آن نيز طبق اراده آمريکا و متحدانش اداره مي‌شود، تشکيل شده است.

وي گفت: همزماني تحويل کيفرخواست دادگاه به دادستاني لبنان با جلسه دولت جديد به ریاست نجیب میقاتی براي تصويب پيش نويس بيانيه وزارتي داراي پيام‌هاي متفاوتي است.

فارس تصريح کرد: کسي در لبنان برای احکام این دادگاه بين‌المللي اهميتي قائل نيست، زيرا اتهام‌هاي آن سياسي است و اساس و پايه عدالت‌خواهي ندارد.

وی افزود: آنچه در اين دادگاه صادر شده، بازداشت چهار فرد است. کيفرخواست، بر اساس قانون دادگاه بين‌المللي، 30 روز ديگر صادر خواهد شد و البته افراد متهم تا زماني که جرم آنها اثبات شود، بي‌گناه هستند.

عضو پارلمان لبنان از موضع سعد الحريري، رئيس جناح المستقبل، که از دولت جديد لبنان خواسته به اجراي کيفرخواست دادگاه اقدام کند، انتقاد کرد و گفت: حريري بايد در کنار مردمش باشد،او کسی نیست که عدالت را اجرا کند.

فارس افزود: هياتي از دادگاه، براي تحويل برخي اسامي به دولت سوریه، عازم دمشق شدند که اين نشان مي‌دهد کيفرخواست در چارچوب طرح‌ها و توطئه‌هاي غربي در منطقه، عليه سوريه و برخي گروه‌هاي لبناني، صادر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها