عضو فراکسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان :

سوء استفاده آمریکا از دادگاه حریری

سوء استفاده آمریکا از دادگاه حریری
جمعه 10 تير 1390 - 08:28

يک نماينده مجلس لبنان با انتقاد از دولت آمريکا براي سوء استفاده از دادگاه حريري گفت : برخي از گروهاي لبناني با گام نهادن در طرح آمريکايي دادگاه بين المللي ترور حريري ، خون نخست وزير اسبق لبنان را بازيچه خود قرار داده اند.

فادي الاعور عضو فراکسيون تغيير و اصلاح در پارلمان لبنان روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم ضمن متهم کردن آمریکا به سوء استفاده از دادگاه بين المللي براي برهم زدن ساختار اجتماعي لبنان اظهار داشت : کيفرخواستی که دادگاه بين المللي صادر کرده در مدت چند سال گذشته کاملا سياسي شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور از کیفرخواست دادگاه حریری استقبال می کند.

الاعور تصریح کرد: دادگاه در ابتدا سوريه را مورد اتهام قرار داد و امروز حزب الله را متهم کرده است، اگرچه این اتهامات داخلي است اما اهداف منطقه اي دارد.

وی افزود: اين احتمال وجود دارد که اين دادگاه آمريکايي به جاي متهمان کنوني در آينده افراد ديگر را متهم کند و حتي ممکن است اين سناريو به سوريه و حتي غزه نيز کشيده شود.

اين شخصيت سياسي لبناني با انتقاد از برخورد گزينشي ابرقدرت ها با قطعنامه هاي بين المللي و عدم توجه به قطعنامه هاي صادر شده درباره فلسطين تأکيد کرد: همه تلاش آمريکا در اين طرح خدمت به منافع رژيم صهيونيستي است.

الاعور با متهم کردن آمريکا به هدف قرار دادن ساختارهاي اجتماعي لبنان، خاطرنشان کرد : تصميمات اخير دادگاه بين المللي بر وضعيت داخلي لبنان تأثير نمی گذارد و آمريکا در اين طرح نيز شکست خواهد خورد.

عضو فراکسيون تغيير و اصلاح در پارلمان لبنان با انتقاد از گروههاي لبناني طرفدار کيفرخواست دادگاه بين المللي اظهار داشت: طرح آمريکا، منطقه را به طور کامل مورد هدف قرار داده است تا بدين وسيله موجوديت رژيم صهيونيستي را حفظ کند.

فادي الاعور در پايان گروههاي لبناني تأييد کننده قطعنامه را ابزار دست آمريکا و غرب در راستاي تحقق اهدافشان دانست و گفت: آنها موضوع ترور حريري را وجه المصالحه منافع مادي و سياسي شان قرار داده اند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها