واکنش منفعلانه شاه اردن به اظهارات بشاراسد

واکنش منفعلانه شاه اردن به اظهارات بشاراسد
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 03:05

عبدالله دوم، پادشاه اردن در واکنش به گفته‌های رئیس جمهور سوریه مبنی بر آمده شدن اردن برای اقدام نظامی در جبهه جنوبی، تأکید کرد که ارتش اردن از نظر نظامی در جنوب سوریه دخالت نمی‌کند.

العالم - اردن

به گزارش "شام تایمز"، ملک عبدالله دوم مدعی شد: ما به سیاست ثابت خود در داخل سوریه بدون نیاز به نقش ارتش اردن ادامه می دهیم و این موضع ثابت چیزی جز مبارزه با هسته های تروریستی و در رأس آن گروهک تورریستی داعش نیست.

پادشاه اردن با بیان اینکه "وضعیت در مرزهای شمالی اطمینان بخش است و اردن برای مقابله با هر گونه تهدیدی با توجه به اولویت ها و منافعش، از توانمندی کامل و ابزارهای مختلفی برخوردار است"، تاکید کرد که "اجازه نخواهیم داد که تحولات در عرصه سوریه و جنوب این کشور، اردن را تهدید کند".

عبدالله دوم با اشاره به اینکه، جنگ علیه تروریسم و "داعش" فراتر از سوریه و عراق است و نیاز به یک استراتژی جامع در سراسر جهان دارد، تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد و بدون همکاری روسیه و آمریکا پرونده آن بسته نخواهدشد.

پادشاه اردن با ابراز خوشبینی درخصوص حمایت دولت جدید آمریکا و مواضع آن درباره مسائل منطقه ای و همچنین تمایلش در حمایت از مسیر صلح آمیز و پیداکردن راه حل برای شماری از این مسائل، مدعی شد که "دونالد ترمپ، رئیس جمهور آمریکا بدنبال یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه و همچنین مبارزه با تروریسم است".

پیشتر، بشار اسد در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که اردن از آغاز بخشی از برنامه آمریکا در سوریه بوده است.

اسد همچنین گفت: آمریکایی‌ها اگر بخواهند از بخش شمالی اردن علیه سوریه استفاده کنند، این کار را می‌کنند. ما اطلاعاتی در این باره داریم که تنها از طریق رسانه‌ها به دست نیامده بلکه از منابع مختلف گردآوری شده است. اردن کشوری مستقل نیست و ما به آن به چشم سرزمینی می‌نگریم که تروریست‌ها از آنجا وارد خاک ما می‌شوند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها