عضو سابق مجلس مردم سوریه

کلینتون سخنگوی مخالفان نظام سوریه نیست

کلینتون سخنگوی مخالفان نظام سوریه نیست
جمعه 10 تير 1390 - 09:41

يک عضو سابق مجلس مردم سوريه در واکنش به سخنان مداخله جويانه و تهديد آميز" هيلاري کلينتون" وزير امور خارجه آمريکا درباره سوريه ، گفت : کلينتون بايد بداند که سخنگوي مخالفان نظام سوريه نيست.

" جورج جبور " روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : اکثر مخالفان نظام سوريه نمي خواهند کلينتون سخنگوي آنها باشد بنابراين وقتي وي به نمايندگي از مخالفان نظام در سوريه سخن مي گويد در واقع به آنها توهين کرده است.

وي سخنان کلينتون علیه نظام سوريه را تکرار مواضع سابق ضد سوري آمريکا دانست که مواضعي شناخته شده است.

آمریکا همواره برای دفاع و حمایت از رژیم تروریستی صهیونیستی ، محور مقاومت در منطقه از جمله سوریه را که در خط مقدم مقاومت قرار دارد را مورد حمله قرار داده و تهدید کرده است.

جبور افزود : مخالفت محکم روسيه و چين با بندی که آمریکا و 5 کشور اروپایی تصمیم داشتند در قطعنامه تمديد حضور نيروهاي بین المللی در جولان اشغالی سوریه وارد کنند و تاکید آنها مبنی بر اینکه سوریه تهدیدی برای امنیت منطقه وجهان نیست، پاسخی مناسب به اظهارات کلینتون می باشد.

آمریکا و 5 کشور اروپایی تصمیم داشتند بندی را در این قطعنامه وارد کنند که بر اساس آن سوریه به آنچه "اعمال خشونت در سرکوب معترضان " خوانده می شد، محکوم می گردید.

روسیه و چین تهدید کردند که در صورت وارد شدن این بند در قطعنامه ، آن را وتو می کنند.

نماينده سابق مجلس مردم سوريه همچنين دخالت غرب در امور داخلي کشور متبوعش  را محکوم کرد و توقف آن را خواستار شدو

وی تاکيد کرد که مواضع روسيه و چين به جلوگيري از دخالت بیشتر غرب در امور داخلی سوريه کمک خواهد کرد.

با این حال جبور پيش بيني کرد که غرب به تلاش برای دخالت در امور داخلي سوريه ادامه می دهد اما وحدت ملي سوريه توطئه هاي استعمارگرانه غرب را متوقف خواهد کرد.

قطعنامه تمديد مأموريت نيروهاي سازمان ملل در بلندي هاي جولان اشغالی سوریه به مدت شش ماه ديگر تا پايان سال ميلادي جاري با اجماع آراي همه اعضاي شوراي امنيت تصويب شد و این موضوع مورد استقبال دمشق قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها