درخواست آمریکا برای آزادی دو نفر در ایران

درخواست آمریکا برای آزادی دو نفر در ایران
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 08:06

سخنگوی موقت وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ایی از مقامات ایران آزادی دو شهروند ایرانی آمریکایی را که در ایران زندانی هستند درخواست کرد

العالم - ایران

«مارک تونر» سخنگوی موقت وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیأت‌های آمریکا و ایران در حین نشست کمیسیون مشترک برجام در «وین» با یکدیگر دیدار کردند تا هیأت‌ آمریکا از مقامات ایران خواستار آزادی «سیامک نمازی» و «باقر نمازی» شود.

«سیامک نمازی» فرزند محمدباقر نمازی(از کارگزاران رژیم پهلوی) که در 28 سالگی شرکت مشاوره‌ای(دلالی) را در ایران تاسیس کرد، و دلال قراردادهای فاجعه بار کرسنت و استات اویل بود و به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شد.

تونر روز پنجشنبه (دیروز) به وقت محلی اعلام کرد: «آمریکا از ایران می‌خواهد که هرچه سریعتر به دلایل انساندوستانه، سیامک و باقر (نمازی) را آزاد کند».

وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص وضعیت جسمانی این دو نفر ابراز نگرانی کرده است و همچنین از ایران درخواست کرده است که به تعهداتش در قبال همکاری برای بازگرداندن «رابرت لوینسون» مأمور سابق اف بی آی که بیش از 10 سال پیش طبق ادعای واشنگتن در جزیره کیش ناپدید شده است، پایبند باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها