چرا تحویل زودتر از موعد بوئینگ به ایران منتفی شد؟

چرا تحویل زودتر از موعد بوئینگ به ایران منتفی شد؟
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 13:00

مدیرعامل شرکت ایران ایر گفت، این شرکت برنامه ها برای تحویل زودهنگام یک بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ از این شرکت هواپیماسازی را کنار گذاشته، زیرا این هواپیما دیگر در دسترس نیست.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت ایران ایر گفت، این شرکت برنامه ها برای تحویل زودهنگام یک بوئینگ 777-300 از این شرکت هواپیماسازی را کنار گذاشته، زیرا این هواپیما دیگر در دسترس نیست.

انتظار می رفت ایران اولین فروند از 80 فروند هواپیمای سفارش داده شده به شرکت آمریکایی بوئینگ را در ماه آوریل یا می 2018 تحویل بگیرد، اما رسانه های ایرانی و منابع صنعتی در ماه جاری میلادی گفتند که ممکن است بر اساس پیشنهاد بوئینگ، به دلیل صرف نظر یک ایرلاین ترک از خرید خود، ایران ایر اولین هواپیمای بوئینگ خود را یک سال زودتر تحویل بگیرد.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت ایران ایر در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت: «بوئینگ پیشنهاد کرده بود که به دلیل صرف نظر شرکت ترکیش ایرلاینز از سفارش خرید این هواپیما، ایران ایر یک فروند بوئینگ 777-300 را تا تابستان تحویل بگیرد. ما از این پیشنهاد استقبال کردیم... اما وقتی تقریبا قطعی شد که ما این هواپیما را می خواهیم، هواپیما دیگر در دسترس نبود.»

منابع صنعتی گفته بودند بوئینگ در حال مذاکره است تا حداقل یک فروند هواپیمای 777-300 را که در اصل برای شرکت ترکیش ایرلاینز ساخته شده به مشتری دیگری بفروشد. ظاهرا کاهش ترافیک هوایی در ترکیه پس از کودتای نافرجام سال گذشته دلیل انصراف از خرید این هواپیما بوده است.

پرورش افزود: «به دلیل عدم وجود این هواپیما در حال حاضر ما مذاکراتمان را متوقف کرده ایم.»

بوئینگ گفته به صورت ویژه در مورد تحویل هواپیماهای خود اظهار نظر نمی کند.

سخنگوی شرکت بوئینگ گفت: «بوئینگ و ایران ایر همچنان به کار بر روی اجرای قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری که در دسامبر 2016 امضا شد ادامه می دهند. در آن زمان ما اعلام کردیم که اولین هواپیماها در سال 2018 به ایران تحویل خواهد شد.»

«ما به تبعیت از دستورالعمل های دولت آمریکا در تمامی معاملاتمان با ایرلاین های مجاز ایرانی ادامه می دهیم.»

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها