اعتراضات گسترده به حضور سفیر "اسراییل" در لندن +عکس

اعتراضات گسترده به حضور سفیر
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 14:02

سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس در مدرسه مطالعات مشرق زمین و آفریقا(SOAS)، در واکنش به اعتراضات دانشجویان گفت این رژیم قصد عقب نشینی ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با درج این خبر نوشت: مارک رِگِو، سفیر "اسرائیل" در انگلیس، که در مدرسه مطالعات مشرق زمین و آفریقای دانشگاه لندن (سوآس) حضور یافته بود، خطاب به صدها معترضی که مقابل این دانشکده تجمع کرده بودند، گفت اسرائیل هیچ جا نمی رود. او اولین دیپلمات اسرائیلی بود که در 12 سال گذشته در این دانشکده حضور یافته بود.

مقابل محلی که با همکاری جامعه یهودیان سوآس برای سخنرانی رگو اختصاص یافته بود، حدود 200 معترض جمع شده بودند، از جمله افرادی که ادعا می کردند حضور رگو در این دانشکده، توهین به سیاست بایکوت، سرمایه برداری، تحریم اتحادیه دانشجویی سوآس است.

تصاویری از اعتراضات به سخنرانی مارک رگو منتشر شد، از جمله مردی که ادعا می کرد قربانیان هولوکاست، افرادی ترسو بودند. یکی از ناظران از دیده بان حقوق بشر یهودی این اعتراضات را یهودی ستیزی سازمان یافته توصیف کرد.
با این حال هنوز هیچ حادثه حاکی از یهودی ستیزی به پلیس گزارش نشده است و مشخص نیست آیا سوآس درباره این اعتراضات، بررسی  بعمل خواهد آورد یا خیر.

بیش از 1000 نفر برای شرکت در این اعتراض که با عنوان آپارتاید از دانشکده دور شو سازماندهی شده بود، ثبت نام کردند. در تبلیغات برای این تجمع اعتراضی، رگو به عنوان چهره علنی بربریسم اسرائیل توصیف شده بود.

در کنار این تجمع، هواداران رژیم صهیونیستی نیز، اعتراضاتی را برای مقابله با این حرکت سازماندهی کرده بودند. به رغم جو پر تنشی که ایجاد شده بود، این اعتراضات به خشونت کشیده نشد.

در زمان برنامه ریزی برای این اعتراضات، بیش از 100 نفر از کارکنان دانشکده مطالعات مشرق زمین و آفریقای دانشگاه لندن، خواستار لغو آن شدند و از اینکه این اعتراضات به دانشجویان لطمه بزند، ابراز نگرانی کردند.

رگو در سخنرانی خود درباره تجربه سیاسی اش صحبت کرد و پس از آن به سوالات حضار پاسخ گفت، سوالاتی که از نحوه برخورد با یهودی ستیزی تا دیوارهای مرزی و شهرک سازی ها، تنوع داشت.

رگو گفت: اگر حضور من عامل تحریک است، من عذرخواهی می کنم. اما من فکر می کنم، مشکلی وجود دارد و آن این است که افراد اسرائیل را از منظر استعماری می بینند. ما اشتباهاتی مرتکب شده ایم... مسئله این است که از آنها درس بگیریم. اگر شما به بحث های عمومی نگاه کنید، می بینید که اسرائیل جامعه ای بسیار انتقادپذیر دارد.

وی درباره شهرک ها نیز صحبت کرد و ادعا کرد اسرائیل سرگرم احداث شهرک های جدید نیست و ما در داخل مجموعه های موجود، ساخت و ساز می کنیم.

او در خصوص روابط بین المللی گفت اسرائیل تلاش می کند رویکردی منطقه ای داشته باشد و کشورهای عرب را به سوی روند صلح سوق دهد.

وی حضور دونالد ترامپ (در کاخ سفید) را خبر خوب توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها