هشدار وزیر کشور لبنان

پیامدهای خطرناک کیفرخواست دادگاه حریری

پیامدهای خطرناک کیفرخواست دادگاه حریری
جمعه 10 تير 1390 - 10:36

وزير کشور لبنان با ابراز ترديد از اهداف صادر کنندگان کيفرخواست پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان در انتشار اسامي متهمان در رسانه ها، هشدار داد: کاري نکنيد اوضاع لبنان متشنج و منفجر شود ، زيرا نه از کيفرخواست و نه لبنان اثري باقي نخواهد ماند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " مروان شربل" در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه ، با بیان اینکه " اسامی 4متهم همان افراد وابسته به حزب الله هستند که در رسانه ها منتشر شده است"، تصریح کرد: برای ما سئوال است، چگونه اسامی متهمان در یک کیفرخواست محرمانه قبل از اینکه به مقامات لبنانی تحویل شود در اختیار رسانه ها قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه " اسامی 4 متهم مصطفى بدر الدين ،سليم العياش ،اسد صبرا وحسين عنيسي است "، افزود: نیروهای امنیتی برای جمع آوری اطلاعات از محل متهمان به منظور بازداشت آنان اقدام می کند.

وزیر کشور لبنان در عین حال گفت: نمی دانیم چه وقت بازداشت متهمان عملی خواهد شد زیرا ما اکنون 15 تا 20 هزار دستور بازداشت داریم که به دلایلی از اجرای آنها عاجز هستیم.

شربل در عین حال کیفرخواست اتهامی را " تصمیمی امنیتی " خواند و خواستار جلوگیری از تداخل مسائل امنیتی و سیاسی لبنان و تعامل همه طرف ها با این کیفرخواست براساس حکمت و تعقل و رعایت اوضاع امنیتی لبنان شد.

وی تاکید کرد که اگر اوضاع لبنان منفجر شود، نه از کیفرخواست و نه از لبنان اثری باقی نخواهد ماند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها