عالم بحرینی:

شرایط لازم گفت وگو فراهم نشده است

شرایط لازم گفت وگو فراهم نشده است
جمعه 10 تير 1390 - 11:32

عالم معروف بحريني و خطيب جمعه مسجد شهر "الدراز" با اشاره به اينکه هنوز شرايط لازم براي ورود به گفت و گو فراهم نشده تاکيد کرد؛ نتايج گفت و گو براي مردم بحرين الزام آور نيست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در شهر الدراز بحرین اظهار داشت: گفت و گو به هدف مذاکره بیهوده است؛ گفت و گو نیازمند ایجاد فضایی سازنده است، امری که تا این لحظه محقق نشده است.

وی افزود: نتایج گفت و گو برای مردم الزام آور نیست، مگر آنکه مردم با آن موافقت کردند، زیرا این گفت و گوها بیانگر خواست و نظر مردم نیست.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: فقط اصلاح آشکار طبق خواست و موافقت مردم کشور را نجات می دهد.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به سران بازداشت شده گروه های مخالف بحرینی گفت: برای کارایی و موفقیت گفت و گوها، باید کسانی که در زندانها هستند در این مذاکرات حضور داشته باشند.

این عالم بحرینی خاطرنشان کرد: ادامه گفت و گو یک اصل برای شرکت کنندگان در این گفت و گوها است، البته ادامه گفت و گو مشروط به فراهم شدن زمینه موفقیت این گفت و گوها است.

وی افزود: درغیر این صورت شرکت کنندگان در گفت و گو باید فورا از آن خارج شوند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: حل مسائل معیشتی بدون حل مسائل سیاسی، مشکلی را حل نمی کند.

وی درباره ورود فراکسیون الوفاق به مذاکرات، گفت: الوفاق تنها باید برای به نتیجه رساندن گفت و گوها، و حمایت از حقوق ملت و مطالبات مردم، وارد این مذاکرات شود.

شیخ عیسی قاسم درباره تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب در بحرین، اظهار داشت: تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب مساله ای مثبت و گامی در مسیر درست است، و قضاوت درباره آن به جدیت، عملکرد، و نتایج آن، و رعایت حق مظلومان و مجازات مجرمان بستگی دارد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها