مداخله غیرمعمول آلمان در انتخابات فرانسه!

مداخله غیرمعمول آلمان در انتخابات فرانسه!
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 10:22

صدراعظم آلمان تاکید کرد که امانوئل ماکرون، یک رئیس‌جمهور قدرتمند برای فرانسه خواهد بود و امیدوار است ماکرون در دور دوم انتخابات در مقابل مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی پیروز شود.

العالم-اروپا

به گزارش  خبرگزاری رویترز، اگرچه مارین لوپن یکی از دو نامزدی است که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافته اما در دور نخست انتخابات در جایگاه دوم قرار گرفت. با این حال برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آنند که لوپن برای جبران این مساله مبارزات انتخاباتی خود در دور دوم را با عزم بسیار محکم‌تر و راسخ‌تری آغاز کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه RND که امروز (شنبه) منتشر شد، گفت: کوچکترین شکی ندارم که اگر امانوئل ماکرون پیروز انتخابات شود، رئیس‌جمهوری قدرتمند برای فرانسه خواهد بود.

ماکرون طرفدار اتحادیه اروپاست و می‌خواهد برای تقویت رشد اصلاحات اقتصادی انجام دهد اما در مقابل لوپن متعهد شده که مرزهای فرانسه را به روی مهاجران ببندد و برای حفاظت از مشاغل واردات را محدود سازد.

مرکل گفت: هرگونه درخواست ماکرون مبنی بر اینکه آلمان مشارکت‌هایش را در اتحادیه اروپا افزایش دهد باید پس از انتخابات مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: ما باید ببینیم که چه پیش می‌آید. نمی‌توانم در حال حاضر مذاکرات با رئیس‌جمهور آتی فرانسه را پیش بینی کنم.

آلمان در تاریخ ۲۴ سپتامبر انتخابات سراسری برگزار می‌کند.

براساس نظرسنجی‌ها، محافظه کاران به رهبری مرکل با اختلاف پنج درصد از شریک ائتلافی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات پیشتاز هستند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها