درخواست اتریش برای تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

درخواست اتریش برای تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 11:51

وزارت خارجه اتریش بر ضرورت انجام تحقیقات گسترده درباره ادعاهای مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون سوریه تاکید کرد.

العالماروپا

به گزارش خبرگزاری سانا، "سپاستین کورتس" وزیر خارجه اتریش بر ضرورت انجام تحقیقات کامل درباره ادعاهای مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تاکید کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه و امور مهاجرت اتریش در چهارم آوریل جاری، بطور قاطع استفاده دولت سوریه از گازهای سمی در خان شیخون یا هر شهر و روستای دیگری در سوریه را تکذیب و تاکید کرد که ارتش سوریه هیچ نوعی از سلاح های شیمیایی را در اختیار ندارد و در زمان گذشته و کنونی نیز استفاده نکرده است و بطور قطعی در پی به دست آوردن آن نیست. به گفته این منبع، در حال حاضر ثابت شده است که ارتش سوریه حتی در سخت ترین جنگ ها علیه گروههای تروریستی نیز چنین سلاح هایی بکار نبرده است.

کورتس با ارسال پیام تبریکی به سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به مناسبت بیستمین سال آغاز بکار آن، تعهد این سازمان به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی به منظور عاری کردن جهان از سلاح های کشتار جمعی و پیوستن به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی برای جهانی امن را خواستارشد".

پیشتر سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی با اشاره به مشکلات پیش روی برای اعزام تیم کارشناسی به خان شیخون در حومه ادلب به علت تسلط مخالفان مسلح بر این منطقه، آمادگی خود را برای ارسال کارشناسان به خان شیخون در حومه ادلب اعلام کرده بود.
این سازمان همچنین بر ضرورت دستیابی به توافق با گروههای مسلح در این منطقه را پیش از اعزام کارشناسان خواستار شده بود.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها