کارشناس روس: لغو تحریم های ایران حاصل برجام است

کارشناس روس: لغو تحریم های ایران حاصل برجام است
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 17:41

کارشناس روسی امور بین المللی و جهان اسلام اعلام کرد: ایران با دستیابی به برجام رشته تحریم ها را پاره کرد و دوباره وارد جامعه بین المللی شد.

العالم ـ ایران

آلکسی مالاشنکو شرقشناس و استاد آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه گفت: ایران در حدود چهار سال گذشت موفقیت های زیادی را شاهد بوده است.
مالاشنکو روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا افزود: برقراری روابط عالی با اتحادیه اروپا و امضای قراردادهای سودمند با کشورهای اروپایی که مهم ترین آن در قالب برجام بود و منجر به لغو تحریم ها شد، بخشی از دستاوردهای اخیر ایران است.
کارشناس روس که مولف 18 کتاب به زبان های عربی و فرانسوی است، همچنین در باره ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم هم گفت که این اظهارات یک حرکت سیاسی بیش نیست و واقعیت ندارد.
مالاشنکو کارشناس سابق مرکز کارنگی مسکو در ادامه نیز روابط ایران و روسیه را خوب خواند و افزود: دو کشور در عرصه سیاسی با یکدیگر همکاری می کنند، اما در زمینه اقتصادی وضعیت کمی پیچیده تر است.
وی در پایان افزود: ایران که از همکاری گسترده ای با روسیه از جمله در عرصه انرژی هسته ای برخوردار است، همزمان به فناوری هایی نیاز دارد که فقط می تواند از کشورهای غربی خریداری کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها