هراس سعودی‌ها از «تشکیل دولت سوری» در قلب ریاض

هراس سعودی‌ها از «تشکیل دولت سوری» در قلب ریاض
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 18:33

تلاش پناهجویان سوری مقیم عربستان برای آشنایی با همدیگر و کمک به یکدیگر باعث نگرانی کاربران سعودی شبکه های اجتماعی شده است.

العالم عربستان

کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی درباره تلاش پناهجویان سوری برای تشکیل شوراهای محلی در مناطق مختلف شهر ریاض – پایتخت – هشدار دادند.

یکی از سوری های مقیم ریاض با انتشار توییتی از سوری های مقیم این شهر خواسته بود برای "تعیین شورای محلی در هر یک از مناطق شهر ریاض برای شناسایی اتباع سوری و ارتباط با آنها" با او تماس بگیرند. اما این توییت خشم کاربران عربستانی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته و سبب شده است که آن را باز نشر کرده اند.
انتشار این توییت باعث عصبانیت کاربران عربستانی شده است تا حدی که اتباع سوری را به تلاش برای تشکیل " دولت در عربستان" متهم کرده اند.
کاربران عربستانی 2 هشتگ در این رابطه ایجاد کرده اند و حضور اتباع سوری را به تلاش «استعمار» توصیف کرده اند. آن ها، همچنین، صراحتاً اعلام می کنند که برای اخراج پناهجویان سوری از عربستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
بسیاری از کاربران عربستانی اعلام کرده اند که پناهجویان سوری شغل و امنیت سعودی را به خطر انداخته اند و باید اخراج شوند. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان هم سرویس اطلاعاتی سوریه را به دست داشتن در برنامۀ تشکیل شوراهای سوری در ریاض متهم می کنند و می گویند که پناهجویان سوری "آتش زیر خاکستر" هستند!
گروهی از کاربران عربستانی هم ادعای هموطنان خود را رد می کنند و می گویند که نباید چنین اتهاماتی را به همۀ پناهجویان سوری گسترش داد؛ زیرا سوری ها پناهجویانی هستند که سرشان به کار و کسب خودشان گرم است و به قوانین عربستان احترام می گذارند.


214

پربیننده ترین خبرها