اردوغان «ناراحت» است

اردوغان «ناراحت» است
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 22:50

رئیس جمهوری ترکیه از آمریکا به علت حمایتش از کُردهای مسلح سوریه انتقاد کرد و گفت دیدن گشتی های مشترک نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کُرد برای ترکیه ناراحت کننده است.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه در فرودگاه بین المللی آتاتورک شهر استانبول پیش از سفر به هند گفت: در دیدارم با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه آینده مساله گشتی های مشترک را با وی بررسی خواهم کرد.
اردوغان گفت : حملات نظامی ترکیه به شهر سنجار در شمال عراق و قره چوک در شمال شرق سوریه برای انهدام مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و حزب اتحادیه دمکراتیک ادامه خواهد داشت.
اردوغان افزود : تروریست های شمال عراق و سوریه بدانند که ارتش ترکیه در کمین آنها نشسته است و همین نکته را اگر بدانند، از ترس به خود می لرزند.
رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: قطعاً به تروریست های آنجاها نخواهیم گفت که چه روز و چه ساعتی به سراغشان خواهیم آمد و باید بدانند که ارتش ترکیه در کمین آنها نشسته است و آنها را زیر نظر دارد و ممکن است در هر لحظه به سراغشان برود. ما اگر نگران هستیم، آنها روزهای خود را با ترس و دلهره سپری میکنند.
اردوغان گفت: اگر در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری و هماهنگی نکنیم، بحران ها در منطقه ادامه خواهد یافت.
اردوغان درباره پشتیبانی آمریکا از تشکیلات شبه نظامی "یگان های کُرد دفاع از مردم (ی پ گ  YPG)" نیز گفت: دیدن تصاویر استقبال گروه تروریستی "ی پ گ" از یک کاروان نظامی آمریکایی در سوریه برای ما ناراحت کننده بود.
اردوغان افزود: من ماه آینده میلادی در سفر به آمریکا این تصاویر را به دونالد ترامپ نشان خواهم داد.   
اردوغان چندی پیش از آمریکا خواسته بود که در مبارزه با داعش در سوریه و عراق به گروه های تروریستی اعتماد نکند و ترکیه برای تبدیل رقه به گورستان داعش می تواند با آمریکا همکاری کند.
جنگنده های ترکیه روز سه شنبۀ هفتۀ گذشته مواضع یگان های کُرد دفاع از مردم (ی پ گ) را بمباران کردند که این حملات هوائی بیش از 20 کشته برجای گذاشت و نظامیان آمریکایی از آن تاریخ با نیروهای ائتلاف "نیروهای سوریه دمکراتیک" که "ی پ گ" یکی از زیرشاخه هایش است، در شمال سوریه به گشت زنی مشترک می پردازند.
دولت ترکیه یگان های کُرد دفاع از مردم را وابسته به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می داند ولی غرب این تشکیلات شبه نظامی کُرد را متحد مهم خود در مبارزه با داعش می داند. 
اردوغان اخیراً گفته بود که اجازه نخواهد داد کشوری در شمال خاک سوریه تشکیل شود و از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کند.

 

حرکت خودروهای آمریکایی مقابل خودروهای کُردهای مسلح سوریه

خودروهای آمریکایی در شمال سوریه

 

کُردهای مسلح سوریه در کنار خودروی آمریکایی

 

کُردهای مسلح سوریه پشت خودروی آمریکایی

 

214

پربیننده ترین خبرها