ماکرون هم تهدید به خروج از اتحادیه اروپا کرد

ماکرون هم تهدید به خروج از اتحادیه اروپا کرد
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 13:08

امانوئل ماکرون، نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای گفت، یا باید اتحادیه اروپا تغییر کند یا باید در چشم‌انداز خود با خروج فرانسه از این اتحادیه (فرگزیت) مواجه شود.

العالم-اروپا

 امانوئل ماکرون، در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که وی و مارین لوپن، رقیبش از حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وارد دور دوم انتخابات شده‌اند.

مردم فرانسه روز یکشنبه هفته آینده (هفتم می) 2017 برای رای دادن در دور دوم انتخابات پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان لوپن و ماکرون یکی را برگزینند.

لوپن احساسات ضد اتحادیه اروپا دارد و قول داده در صورت پیروزی در این انتخابات برای ماندن یا خروج فرانسه در این اتحادیه رفراندومی برگزار کند.

در این میان ماکرون در مصاحبه‌ای گفت: من حامی اروپا هستم و از آن در جریان کمپین انتخاباتی خودم دفاع کردم، چون براین باورم که این برای مردم فرانسه و کشور بسیار ضرورت دارد که در جریان جهانی شدن بمانیم.

وی ادامه داد: اما اگر این روندی که اتحادیه اروپا در پیش گرفته به همین منوال باقی بماند و مردم ما همچنان از اوضاع ناراضی باشند، دیگر این وضعیت را تحمل نمی‌کنند. اتحادیه اروپا باید تغییر کند در غیراینصورت فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) نیز صورت می‌گیرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها