صدور حکم اعدام مبلغ وابسته به اخوان مصر

صدور حکم اعدام مبلغ وابسته به اخوان مصر
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 13:34

منابع قضایی اعلام کردند، دادگاه‌ کیفری قاهره روز یکشنبه حکم اعدام یکی از مبلغان اسلامی مصری وابسته به گروه اخوان المسلمین را صادر کرد.

العالم-مصر

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، دادگاه کیفری قاهره، ‌حکم اعدام وجدی غنیم یکی از مبلغان مصری وابسته به گروه اخوان المسلمین را به اتهام "تشکیل گروهی برای سرنگونی نظام حکومتی با اعمار زور" صادر کرد.

دادگاه قبلا پرونده غنیم را که به طور غیابی محکوم به اعدام شده بود برای دادن نظر شرعی در مورد حکم اعدام به مفتی ارجاع داده بود.

غنیم در یک کلیپ ویدیوئی که در یوتیوپ منتشر شد، در واکنش به حکم دادگاه گفت که از سال ۲۰۰۱ میلادی در خارج از مصر اقامت داشته و از اتهامات از جمله "تهدید وحدت ملی" مبرا است.

منابع همچنین اعلام کردند که دادگاه دو تن دیگر در پرونده‌ای که به "گروه وجدی غنیم" معروف است را  به اعدام و پنج تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه به آنها حق اعتراض به دادگاه تجدیدنظر را داده است.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر هنگامی که فرمانده ارتش و وزیر دفاع بود محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر و وابسته به اخوان المسلمین را پس از اعتراضات گسترده مردمی ساقط کرد این باعث شد اعمال خشونت‌ها در این کشور افزایش یابد به طوریکه صدها تن از اخوان المسلمین و حامیانش و نیز تعدادی از نیروهای ارتش، پلیس و شهروندان بدون ارتباط مستقیم با این درگیری‌ها کشته شدند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها