رئیس سازمان اطلاعات لیبی، مظنون به قتل پلیس انگلیسی!

رئیس سازمان اطلاعات لیبی، مظنون به قتل پلیس انگلیسی!
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 14:21

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف درگزارشی نوشت فردی که مظنون به کشته شدن ایون فلچر پلیس زن انگلیسی است، به عنوان رئیس سازمان اطلاعات لیبی منصوب شده است.

العالم - آفریقا

عبدالقادر التهامی (58 ساله) که به عنوان رئیس سازمان اطلاعات لیبی منصوب شده است، درآوریل 1984 هنگام تیراندازی به معترضان درخارج از سفارت لیبی در لندن در آوریل، در داخل سفارت خانه حضور داشته است.
این تیراندازی به کشته شدن یک پلیس زن جوان انگلیسی منجر شد.
انتصاب التهامی در یکی از اصلی ترین نهادهای کشور، امید و آرزوی همکاران این پلیس جوان را در تحویل عامل قتل فلچر به انگلیس برای اجرای عدالت درحق وی بر باد می دهد.
دراین گزارش آمده است که گفته می شود التهامی کارشناس سلاح های گرم که ادعا می شود، در انگلیس دانشجو بوده است، فردی است که تیر آخر را شلیک کرده است اما بعد از محاصره سفارت لیبی درلندن که یازده روز به طول انجامید، درقالب توافقی با رژیم قذافی به او اجازه ترک کشور داده شد.
به نوشته «دی میل اون ساندی»، التهامی اکنون درجه سرتیپ را داراست و این درجه را از سوی دولت وفاق ملی لیبی کسب کرده است، شورای ریاستی وی را به طور موقت به عنوان رئیس سازمان اطلاعات لیبی منصوب کرده است.
مسئولیت مدیریت مرکز ملی مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در لیبی در دسامبر گذشته به التهامی واگذار شده بود.

طبق گزارش این نشریه انگلیسی، سرهنگ التهامی که برای اجرای عملیات ترور آموزش دیده بود، جز تیم امنیتی در سفارت لیبی درلندن بود.
براساس این گزارش، برخی از افراد قبلاً به عنوان قاتلان احتمالی این زن پلیس انگلیسی شناسایی شدند و دادستانی کل در سال 2007 اعلام کرد که مدارک کافی برای وارد کردن اتهامات رسمی به آنان را دراختیار دارد.
همچنین درسال 2015 ، مردی حدوداً پنجاه ساله به ظن دست داشتن در توطئه برای قتل بازداشت وسپس به قید وثیقه آزاد شد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها