پیروزی های جدید حشد شعبی در جنوب موصل

پیروزی های جدید حشد شعبی در جنوب موصل
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 19:44

همزمان با پیشروی و تحول در عملیات "محمد رسول الله" که نیروهای الحشد الشعبی عراق در محور شمال غربی شهر الحضر در جنوب موصل در استان نینوا آغاز کرده اند، این نیروها پیروزی های جدیدی علیه گروهک تروریستی داعش به دست آوردند.

العالم - عراق

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ستاد اطلاع رسانی حشد شعبی، این نیروها از دیروز (یکشنبه) عملیاتی را به منظور تکمیل اهداف و تقویت توان دفاعی حشد شعبی در منطقه شمال غربی موصل پس از آزادسازی منطقه القضاء از کنترل داعش، آغاز کردند.
در همین حال یک منبع نظامی که خواست نامش ذکر نشود، تصریح کرد: گردان های شرکت کننده در عملیات تکمیلی، گردان های 13 و 14، یگان "امام علی بن ابی طالب" و گردان "عتبه العلویه" هستند که جنگنده های عراقی از آنها حمایت می کند.
این منبع افزود: نیروهای حشد شعبی همچنین موفق شدند شماری روستا از جمله "ام شراک، تویمین، بوثه و مشیرفه،ام الشطن و حسینه را از کنترل تروریست های داعش آزاد کنند.
دراین عملیات خسارات سنگینی به تروریست وارد و بیش از 20 داعشی از جمله چهار عامل انتحاری کشته شدند. انهدام دستکم چهار خودروی زرهی از فاصله دور، انهدام یک خودروی حمل سلاح خودکار و هلاکت همه سرنشینان آن، از بین بردن مواد منفجره دست ساز و مین روبی از چندین خانه از دیگر موفقیت های نیروهای حشد شعبی است.
گفتنی است براساس اعلام یک منبع مطلع، نیروهای حشد شعبی همچنین موفق شدند یک فروند پهپاد متعلق به تروریست ها را سرنگون کنند. مواضع و پایگاههای عناصر تروریست نیز از بمباران جنگنده های ارتش در امان نماند. همچنین یگان مهندسی ارتش عراق نیز با فتح خاکریزهای داعش و استحکامات جدید تروریست ها دستاورد دیگری را رقم زد.
221

پربیننده ترین خبرها