روشی جدید برای تولید آجر در سطح مریخ

روشی جدید برای تولید آجر در سطح مریخ
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 02:55

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا موفق به کشف روشی شدند که در آینده به فضانوردان در استفاده از خاک مریخ برای تولید آجر و مصالح ساختمانی کمک خواهد کرد.

العالم گوناگون

به گزارش شبکه روسیاالیوم، پس از اعلام سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) مبنی بر فتح مریخ و ایجاد مستعمره های جدید انسانی بر روی سطح آن در سال های آینده، بسیاری از دانشمندان اندیشیدن درمورد راه های جدید برای کمک به پیشگامان نخستین انسانها دراستفاده از منابع مریخ برای ساخت شهرک را آغاز کردند به این هدف که بتوانند در شرایط دشوار این سیاره زندگی می کنند.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا برای رسیدن به یک راه جدید به منظور شبیه سازی شرایط ساختمانی که پیشگامان نخستین سیاره مریخ استفاده خواهند کرد، دست به مطالعه و تحقیق زدند.

"یو تسیاو" یکی از دانشمندان این دانشگاه گفت: "ما در آزمایشگاه های دانشگاه، با اعتماد به اطلاعاتی که از طریق سازمان هوایی ناسا به دست آوردیم، طراحی مکعب، شبیه به مکعب های آجر ساختمان را از مواد آتشفشانی زمین که تا حد زیادی مشابه خاک مریخند، آغاز کردیم. این روش نیازی به گرم کردن این مواد و یا مخلوط با مواد دیگری را ندارد و مکعب های به دست آمده جامد و تا حدودی شبیه به بتن می باشد.

این دانشمند خاطرنشان کرد: "پیشگامان اولیه که به منظور ماجراجویی برای کشف مریخ رهسپار آن می شوند افرادی بسیار شجاع هستند بنابراین ما با کمال افتخار برای کمک به اقامت آنها در این سیاره، به تحقیق و مطالعه می پردازیم.
به گفته این دانشمند آمریکایی، شرکت کنندگان در این پروژه موفق شدند آجرهایی به طول یک اینچ (یعنی 2.54 سانتی متر) بسازند اما آنها برنامه ریزی برای ساخت قطعات بزرگتری را در آینده در سر می پرورانند.

وی همچنین از امکان استفاده از روش های جدید برای ساخت دیوار توسط پرینتر سه بعدی در صورت موفقیت آن خبرداد.


221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها