نويسنده و تحليلگر سوري:

مخالفت سوری ها با دخالت آمریکا

مخالفت سوری ها با دخالت آمریکا
جمعه 10 تير 1390 - 15:05

نويسنده و تحليلگر سوري با اشاره به مخالفت مردم سوريه با مداخله هاي آمريکا، تاکيد کرد: آمريکا در سوريه جايگاهي ندارد.

عمر المقداد روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم ضمن تاکید بر اینکه دخالت آمریکا در امور سوریه با هدف افزایش فشارها بر دمشق انجام می گیرد، اظهار داشت: ادعاهاي آمريکا درباره دمکراسي و حقوق بشر نمي تواند تنها و مهم ترين هدف این کشور در منطقه را که تامین امنيت رژيم اشغالگر است، پنهان نگاه دارد.

وي خاطرنشان کرد: همه مي دانند آمريکا آخرين کشوري است که حق دارد از دمکراسي و اصلاحات سخن بگويد. زيرا ما اصلاحات و دمکراسي اين کشور را درعراق، افغانستان و ديگر کشورهای جهان ديده ايم. تنها بهاي دمکراسي و اصلاحات واشنگتن در عراق يک ميليون کشته بود.

عمر المقداد با تاکید بر اینکه آمریکا حق ندارد در امور داخلی سوریه دخالت کند، گفت : تنها مردم سوريه حق دارند به اصلاحات بينديشند و براساس تفاهم داخلي اقدام کنند.همه مردم سوريه با مداخله هاي آمريکا مخالف هستند و تاکنون نشنيده ايم که يکي از شهروندان سوريه با آن موافق باشد.آمريکا مي داند در سوريه هيچ جايگاهي ندارد .

این نویسنده سوری تاکيد کرد: تامين امنيت رژيم صهيونيستي، تنها مسئله مهم واشنگتن است. مقامات آمريکائي نيز خود همواره از آن سخن مي گويند و اولويت را به آن مي دهند. بنابراين واشنگتن خواهان انجام اصلاحات درسوريه نيست بلکه امنيت اسرائيل برايش مهم تراست.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها