آمریکا پس از دیدار ترامپ با اردوغان عملیات رقه را آغاز می‌کند

آمریکا پس از دیدار ترامپ با اردوغان عملیات رقه را آغاز می‌کند
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 16:12

منابع رسانه ای ترکیه اعلام کردند که ایالات متحدۀ آمریکا قصد دارد موضوع آغاز بی درنگ عملیات رقه را، پس از اولین دیدار ترامپ واردوغان در نیمۀ ماه جاری، در این دیدار مطرح کند.

العالم - سوریه

روزنامه حریّت به نقل از منابع موثق نوشت احتمال صدور دستور آغاز عملیات آزادسازی «رقه» طی دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه وجود دارد. بر اساس این گزارش، ایالات متحده آماده است تا عملیات آزادسازی شهر «رقه» از دست گروه تروریستی «داعش» را بعد از اولین دیدار «رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در نیمه ماه جاری (می)، کلید بزند.

به نوشته روزنامه «حریت» زمان‌بندی آغاز عملیات آزادسازی رقه احتمالا طی دیدار اردوغان و ترامپ در واشنگتن مشخص خواهد شد؛ زیرا کاخ سفید ترجیح می‌داد آغاز این عملیات بعد از پایان همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه باشد.

دلیل این امر نیز آن است که کاخ سفید نمی‌خواست چنین عملیات مهم ضد تروریستی به یک مسئله سیاسی داخلی در کشوری متحد (ترکیه) تبدیل شود.

اکنون نیز با جریان داشتن تدارکات و آماده‌سازی میدانی طی هفته‌های اخیر، انتظار می‌رود دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز عملیات رقه، در جریان دیدار با اردوغان صادر شود.

پربیننده ترین خبرها