دیدار با ترامپ، به منزله خودکشی سیاسی برای محمود عباس است

دیدار با ترامپ، به منزله خودکشی سیاسی برای محمود عباس است
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 22:53

پایگاه خبری "ان آر جی" در این باره نوشت ارزیابی های سیاسی در سرزمین های اشغالی نشان دهنده آن است که دیدار امروز سه شنبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از آمریکا، یک خودکشی سیاسی است که خوش بینی چندانی را به همراه نخواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی
براساس این ارزیابی ها، محمود عباس و اطرافیانش از موضوع هایی که دونالد ترامپ در دیداری که قرار است روز چهارشنبه در کاخ سفید انجام گیرد اطلاع ندارند.
این پایگاه خبری اسرائیلی تأکید کرد دیدار محمود عباس از آمریکا در حالی انجام می گیرد که وی با چندین مشکل و چالش داخلی در فلسطین مواجه است که در صدر آنها، کاهش محبوبیت وی در میان فلسطینی ها قرار دارد. علاوه بر آن، می توان به رویارویی رو به گسترش عباس و جنبش حماس اشاره کرد؛ جنبشی که نوار غزه را در کنترل خود دارد.
محمود عباس امیدوار است ترامپ، درباره چندین موضوع از جمله اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تل آویو را تحت فشار قرار دهد که موفقیت وی در این زمینه، باعث تقویت جایگاهش در میان فلسطینی ها خواهد شد.
براساس ارزیابی و تحلیل صهیونیست ها، از جمله مسائلی که پس از دیدار ترامپ با محمود عباس وضوح بیشتری خواهد یافت موضع آمریکا درباره راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین است.
ترامپ در دیدار ماه فوریه خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هیچ گونه نشانه ای مبنی بر پایبندی اش به راه حل برپایی دو کشور در سرزمن فلسطین با هدف پایان دادن به بحران و حل این قضیه، از خود نشان نداد. اما نباید فراموش کرد ترامپ از آن زمان تاکنون بارها موضعش را تغییر داده است.
از این رو، مقامات فلسطینی، از انتظارات اندکی درباره نتایج دیدار محمود عباس با دونالد ترامپ سخن می گویند. از سوی دیگر، محافل سیاسی اروپا از ناامیدی فلسطینی ها قبل از برگزاری این دیدار درباره نتایج آن، خبر داده اند.
مقامات مذکور پیش بینی کردند ترامپ از محمود عباس درخواست اتخاذ برخی اقدامات را مطرح کند که در صورت اجرایی کردن آنها از سوی ابومازن به منزله خودکشی سیاسی وی تلقی شود. از جمله این خواسته های محتمل می توان به تلاش برای پایان دادن به "تبلیغات علیه اسرائیلی ها" و همچنین کاهش حقوق خانواده های اسرا و شهدای فلسطینی اشاره کرد.
این پایگاه در پایان گزارش خود آورده است براساس تحلیل اسرائیلی ها، بازگشت محمود عباس پس از دیدار از واشنگتن بدون قانع کردن ترامپ به تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای متوقف کردن کامل بنای شهرک های صهیونیست نشین تأثیر فراوانی بر وضعیت داخلی وی در میان فلسطینی ها خواهد داشت.
216
 

پربیننده ترین خبرها