گراهام: تحریم‌های روسیه را به طرح تحریم ایران می‌افزایم

گراهام: تحریم‌های روسیه را به طرح تحریم ایران می‌افزایم
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 08:41

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد تلاش می‌کند اِعمال تحریم علیه روسیه در طرح کنگره برای تحریم ایران نیز لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از وبسایت روزنامه «هیل»؛ لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد می‌کوشد پیشنهادهای مرتبط با تحریم روسیه را به طرح سنا درباره تشدید فشارهای مالی و اقتصادی بر ایران بیفزاید. پیش‌تر قرار بود سنای آمریکا طرحی جداگانه را برای تشدید فشار بر روسیه تصویب کند؛ اما بررسی آن برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
گراهام سه‌شنبه عصر به خبرنگاران گفت: «خوشحالم درباره تحریم‌های ایران کاری انجام می‌دهیم. اما اگر این طرح به تصویب کمیته مرتبط برسد، قصد دارم تحریم‌های روسیه را نیز به آن اضافه کنم.»
پس از آن که باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه (دیروز) به خبرنگاران گفت کمیته‌اش درباره روسیه در آینده نزدیک طرحی را تصویب نمی‌کند، هواداران تشدید فشار بر روسیه در سنا به دنبال راهی دیگر برای دستیابی به هدف خود هستند.
جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا نیز گفته است وی، سناتور گراهام و سایر سناتورها به دنبال راهی برای اعمال تحریم بر ضد روسیه از طریق سایر روش‌های موجود در سنا هستند.
سناتورها از هر دو حزب می‌کوشند به ادعای مداخله روسیه در سوریه، اوکراین و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد مسکو اعمال کنند. همچنین انتظار می‌رود سناتورها پیش از پایان ماه می (تا اواسط خرداد) به طرح تحریم ایران رأی دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها