رئيس جنبش وحدت گراي يمن تاکید کرد:

سعودی ها دلیل ضعف احزاب یمنی

سعودی ها دلیل ضعف احزاب یمنی
جمعه 10 تير 1390 - 16:42

رئيس جنبش وحدت گراي يمن ضعف احزاب اين کشور را با نفوذ عربستان سعودي و حمايت مالي از برخي افراد مرتبط دانست.

"رياض حسين القاضي" شامگاه جمعه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ضعف احزاب در يمن از گذشته وجود داشته است، زيرا این احزاب براي ساليان متمادی درخدمت رژيم ديکتاتوري علي عبدالله صالح قرار داشته و سرکوب می شدند.

وي تصريح کرد: مشکل فعلی اين است که اين احزاب کوچک و ضعيف نمي توانند از هويت خود در عرصه سياسي يمن محافظت کنند، و درحال حاضر از طرف يک شخص واحد يعني حميد الاحمر هدايت مي شوند.

القاضی افزود: حميد الاحمر از نفوذ قبيله اي و حمايت مالي عربستان سعودي برخوردار است.

القاضي تاکید کرد: احزاب تنها در صورتي می توانند تصمیم گیری مسئولانه داشته باشد که از زير چتر قبيله اي خارج شوند.

القاضی گفت: جوانان بايد به سرعت شوراي انتقالي تشکيل دهند و بهترين شخصيت هاي يمن در داخل و خارج را براي عضويت در اين شورا برگزينند تا انقلاب در مسير اهداف مسالمت آميزخود حرکت کند.

اين سياستمدار يمني خاطرنشان کرد: رژيم عبدالله صالح تلاش زيادي کرد تا با عامل زمان مردم را خسته کند، و آنها به خانه هاي خود بازگردند.اما با توجه به برنامه ريزي مخالفان براي رسيدن به هدف اساسي انقلاب يعني سرنگوني رژيم و پافشاري بر اين هدف به طور قطع جوانان يمني از اين ديکتاتور رهايي خواهند يافت.

وي با تاکید بر ضرورت عدم پذيرش هرگونه گفتگوي مخالفان با رژيم عبدالله صالح، گفت: نبايد به گفتگو با رژيم يمن دل بست. سازش و راهکارهاي ميانه نتایج زيانباری خواهد داشت و مردم نيز با آن مخالفت هستند.



پربیننده ترین خبرها