تیلرسون: گفتگوی تلفنی بین ترامپ و پوتین بسیار سازنده بود

تیلرسون: گفتگوی تلفنی بین ترامپ و پوتین بسیار سازنده بود
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 14:55

وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی دیروز بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را بسیار سازنده خواند.

العالم - آمریکا
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، "رکس تیلرسون"، در گفتگوی خبری گفت که گفتگوی بسیار خوبی بود و دو طرف به طور مفصل به تبادل آرا پرداختند حال باید منتظر نتیجه بود.
کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای، این گفتگو را بسیار خوب توصیف کرد. درباره بحران سوریه در این بیانیه آمده است دو رئیس جمهور توافق کردند که تمام طرف ها باید تمام تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت در سوریه به کار گیرند. در این گفتگو دو طرف همچنین به موضوع ایجاد مناطق امن در سوریه و همکاری برای مبارزه با تروریسم در سراسر خاورمیانه اشاره کردند.
کاخ سفید همچنین تأکید کرده است که آمریکا برای مذاکرات آستانه درباره سوریه در 3 و 4 مه، نماینده می فرستد.
در این بیانیه تصریح شده است که ترامپ و پوتین درباره بهترین راه حل بحران کره شمالی گفتگو کردند.
روزنامه "وال استریت ژورنال" نیز به نقل از یک مقام مسئول در دولت آمریکا گفت که این گفتگو با ابتکار عمل پوتین انجام شد و 30 دقیقه به طول انجامید.
به گزارش خبرگزاری "بی بی سی"، "مایکل انتون"، مشاور شورای امنیت ملی در امور ارتباطات در کاخ سفید درباره احتمال ملاقات پوتین و ترامپ تصریح کرد که دو طرف درباره زمان مشخصی برای برگزاری این دیدار توافق نکردند.
کاخ کرملین نیز با انتشار بیانیه ای گفت که دو طرف در این دیدار از ملاقات اختصاصی در حاشیه کنفرانس گروه 20 که قرار است در ژوییه آینده در شهرهامبورگ آلمان برگزار شود، استقبال کرده اند.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها