همکاری ایران و چین در ساخت ماهواره دانشجویی

همکاری ایران و چین در ساخت ماهواره دانشجویی
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 19:18

یک مقام مسئول در سازمان فضایی ایران از همکاری این سازمان با دانشگاه بیهانگ چین در پروژه مشترک منظومه ماهواره کوچک دانشجویی اپسکو (سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه) خبر داد.

العالم - گوناگون

مجتبی سرادقی سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران از  انعقاد قرارداد پروژه مشترک منظومه ماهواره کوچک دانشجویی اپسکو با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ چین ظرف چند روز آینده خبرداد.

وی گفت: با توجه به تصویب و آغاز رسمی پروژه طراحی و ساخت ماهواره کوچک دانشجویی اپسکو (SSS) با مدیریت و همکاری سه کشور ایران، چین و پاکستان، ظرف چند روز آینده، قرارداد طراحی و ساخت بخش‌هایی از این منظومه بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ، به عنوان نماینده چین، منعقد می شود و این قرارداد سه سال به طول خواهد انجامید.

سرادقی اظهار کرد:‌ سازمان فضایی ایران این پروژه را در داخل کشور با همکاری ‌نهادهای توانمند داخلی از جمله دانشگاه‌های دارای تجربه و زیرساخت‌های فضایی مناسب انجام می دهد.

معاون فناوری سازمان فضایی ایران افزود: این پروژه منظومه ماهواره‌ای با هدف آموزش و انتقال دانش فنی به صورت مشترک میان ۸ کشور عضو اپسکو (ایران،‌ چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، پرو، تایلند و بنگلادش) انجام می شود و هدف آن ساخت یک منظومه شامل یک میکروماهواره ۳۰ کیلوگرمی و دو کیوبست ۳U است.

وی افزود: ماموریت این منظومه ماهواره‌ای، تصویربرداری از زمین، دوزیمتری، کنترل ترافیک هوایی، کنترل ترافیک دریایی و Formation Flying و لینک بین ماهواره‌ای خواهد بود.

 

منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها