جهانگیری: رکود در اقتصاد کشور را قبول ندارم

جهانگیری: رکود در اقتصاد کشور را قبول ندارم
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 22:26

اسحاق جهانگیری هنگام ورود به ساختمان صدای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با رادیو ورزش با حضور در جمع خبرنگاران افزود : از رکود عبور کرده‌ایم و فرقی نمی‌کند که رشد اقتصادی ما با احتساب فروش نفت صورت گرفته یا بدون احتساب آن بوده است ، در هر صورت ما از رکود عبود کرده‌ایم.

العالم - لحظه به لحظه با انتخابات 96

اسحاق جهانگیری هنگام  ورود به ساختمان صدای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با رادیو ورزش با حضور در جمع خبرنگاران افزود : از رکود عبور کرده‌ایم و فرقی نمی‌کند که رشد اقتصادی ما با احتساب فروش نفت صورت گرفته یا بدون احتساب آن بوده است ، در هر صورت ما از رکود عبود کرده‌ایم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری: ما از رکود عبور کرده‌ایم و من قبول ندارم که اقتصاد کشور در رکود است.

اسحاق جهانگیری هنگام  ورود به ساختمان صدای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با رادیو ورزش با حضور در جمع خبرنگاران افزود : از رکود عبور کرده‌ایم و فرقی نمی‌کند که رشد اقتصادی ما با احتساب فروش نفت صورت گرفته یا بدون احتساب آن بوده است ، در هر صورت ما از رکود عبود کرده‌ایم.

فضای مجازی فرصت گفتگوی دو طرفه ایجاد کرده است
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : برای پیشرفت امور دولت و انتقال مسائل ارتباط با مردم بسیار تعیین کننده است و فضای مجازی خیلی دیوارها را برداشته و فرصت گفتگوی دوطرفه ایجاد کرده است.

جهانگیری افزود : در بخش رسانه ها ، صدا و سیما که حضور داشته است و خواهد داشت ، اما فضای مجازی باعث شده است چیزی از مردم مخفی نماند.

وی گفت : در مسائل اخیر نیز آنچیزی که باعث آشکار شدن برخی مشکلات داخل دستگاهها شد ، فضای مجازی بود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : ارتباط مستقیم با مردم از جمله کارهایی است که دولت باید انجام دهد و هم در سفرهای برنامه ریزی شده به استان ها و شهرستان ها و هم تدوین دستورالعمل برای مدیران دیگر که اوقاتی را برای گفتگو با مردم اختصاص دهند.

جهانگیری تاکید : یکی از کارهای مهم استانداران ، فرمانداران و مسئولان شهرستان ها این است که مسائل منطقه خود را آن طور که وجود دارد به مرکز منتقل کنند.
وی درباره برنامه خود برای رسیدگی به اقشار ضعیف نیز گفت : رسیدگی به محرومین جزو مهمترین وظایف دولت است که با استفاده از منابع در اختیار ، مشکلات این بخش را برطرف کند و اقدامی جدی و جزو آرمان های نظام اسلامی است.

جهانگیری با اشاره به آشنا بودن با درد محرومان در طول زندگی افزود : مهمترین اقدام، توانمندسازی محرومان است و باید به این مثل معروف توجه کنیم که به مردم ماهی بدهیم یا ماهیگری به آنها یاد دهیم؟

این نامزد انتخابات اضافه کرد : مردم نباید احساس کنند که دولت از موضعی بالا به آنها کمک می کند ، مردم باید این احساس را داشته باشند که آنها دولتی را انتخاب کرده اند ، منابع دراختیار دولت گذاشته اند ، می توانند از دولت سئوال کنند و در این صورت دولت فعال تر می شود و حتما این موضوع در سیاست های من قرار دارد.

جهانگیری گفت : البته بخشی از مردم از توانمندی لازم برخوردار نیستند و باید به آنها از طریق نهادهایی که مسئولیت دارند توجه ویژه ای شود.

وی افزود : دریافت مردم تحت پوشش باید به شکلی باشد که حداقل های مورد نیاز آنها از لحاظ زندگی و یک انسان سالم تامین شود.

یارانه ها استمرار خواهد داشت
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمانی که از مردم درباره یارانه ها سئوال شد، آنها تاکید کردند که باید پرداخت شود و هیچ دولتی خود را بالاتر از مردم نمی داند ، با تاکید مردم یارانه پرداخت خواهد شد .

جهانگیری افزود: در سال 1395 برای اینکه یارانه پرداخت شود ، علاوه بر دریافت قیمت حامل های انرژی ، یازده هزار میلیارد تومان هم از منابع بودجه کشور استفاده شد.
وی درباره شعارهای برخی از نامزدها برای افزایش میزان یارانه گفت : اینکه برخی می گویند می خواهند یارانه را افزایش دهند ، باید به مردم صادقانه بگویند که پول این افزایش از کجا تامین می شود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : در مرحله قبل هم که گفته شد یارانه ها افزایش می یابد ، اعلام شد از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین می شود ، به این معنی که بنزین ، گازوییل ، گاز و برق را گران می کنیم و از محل این گرانی یارانه های افزایش یافته را پرداخت می کنیم . 

جهانگیری تاکید : اکنون نیز این افراد باید صادقانه باید بگویند که اقلامی مانند بنزین و گازوییل لیتری چقدر خواهد شد و مردم بین این دو موضوع یکی را انتخاب کنند.

وی  گفت : اگر به مردم گفته شود که با افزایش یارانه هیچ چیزی گران نمی شود ، به واقع صادقانه صحبت کردن با مردم نیست و کسی که می گوید یارانه های را افزایش می دهم باید بگوید محل تامین آن از کجاست.

جهانگری  افزود : برنامه اقتصادی عدد و رقم است و این عدد و رقم هم دو طرف دارد که منابع و هزینه ها هستند ؛ اینکه همینطوری می گویند یارانه را سه برابر می کنند در میان اقتصادانان و کسانی که اهل حساب و کتاب هستند بیشتر به شوخی شباهت دارد .

این نامزد انتخابات درباره برجام گفت :  برجام یک کار ملی بزرگی بود که انجام شد ، من فکر می کنم در این دعواهای سیاسی کارهای بزرگ یک ملت ممکن است کوچک نشان داده شود .
جهانگیری گفت : ایران در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا  با مدل خوبی که طراحی کرد ، موفق شود.

وی با اشاره به تشریح این مدل در مناظره های آتی افزود : این مدل، مدل کار سازی  است که با تیم کارشناسی قوی ، حمایت قوی و در راس آن رهبری می توانید  بر شش قدرت بزرگ دنیا غلبه کنید و به نقطه ای که هدف گذاری کرده اید ، برسید.
جهانگیری گفت : در میان این شش کشور بخصوص آمریکایی ها ممکن است در جاهایی برجام را نقض کند ، اولا در خود برجام راهکار این نقض دیده شده و دوما ایران کشور بزرگی است و قادر به عکس العمل های جدی است .
وی تصریح کرد : نه به ادعای یک کارشناس بلکه اگر تیمی که در شورای امنیت ملی شکل گرفته بگوید که برجام نقض شد ، دولت ایران حتما عکس العمل مناسب نشان خواهد داد به شکلی که نقض کنند پشیمان خواهد شد .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نوع برخوردش با منتقدان گفت : من همیشه انتقاد را برای مسئول یک ودیعه الهی می دانم ، چراکه بدون اینکه پولی بگیرند ، برنامه و سیاست های دولت را نقد می کنند و درواقع به دولت کمک می کنند .

جهانگری افزود : هیچ برنامه ای وحی نیست و بوسیله انسان ها نوشته می شود و ممکن است اشکال داشته باشد ، من متشکرم می شوم از منتقدینی که نقد بکنند سیاست های دولت و راهکار بدهند که دولت چه اصلاحاتی را می تواند انجام دهد که بازدهی بهتری داشته باشد .
وی گفت : البته مشکلی وجود دارد که برخی اوقات نقد با تخریب مخلوط می شود و یک عده از ابتدا تصمیم می گیرند یک دولت را تخریب کنند و بهانه را نیز نقد قرار می دهند و این مسئله قابل قبول نیست و فقط آنها را باید تحمل کرد.

منبع : iribnews

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها