اف بی آی: روسیه بزرگترین تهدید برای دموکراسی است

اف بی آی: روسیه بزرگترین تهدید برای دموکراسی است
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 01:31

مدیر اف بی آی، مسکو را بزرگترین تهدید برای دموکراسی در آمریکا می‌داند.

العالم - آمریکا

جیمز کومی، مدیر پلیس فدرال آمریکا در نشست پرسش و پاسخ کمیتۀ قضایی مجلس سنای این کشور با اشاره به توانایی روسیه در دخالت در امور داخلی واشنگتن تاکید کرد که مسکو بزرگترین تهدید برای دموکراسی در آمریکا به شمار می آید.

به گزارش سی ان ان، عضو دموکرات کمیتۀ قضایی مجلس سنا از ایالت ورمونت در نشست پرسش و پاسخ این کمیته با جیمز کومی، مدیر اف بی آی گفت: مردم آمریکا از داوری اف بی آی در زمینۀ بازرسی از پیام های الکترونیکی هیلاری کلینتون ناامید و سردرگم شده اند.

سناتور پاتریک لیهی با بیان اینکه جیمز کومی هیچ گاه در زمینۀ پروندۀ بازرسی از روابط ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ با فعالیت های غیرقانونی روسیه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهور آمریکا سخن نگفته است گفت اما مدیر اف بی آی تا جایی که می توانسته درباره روند بازرسی از پرونده پیام های الکترونیکی هیلاری کلینتون سخن گفته و حتی یادداشت های داخلی اف بی آی و متن گفتگوهایی را که با شخصیت های گوناگون داشته منتشر کرده است.

سناتور لیهی از جیمز کومی پرسید آیا شایسته است که اف بی آی درباره پرونده ای اطلاع رسانی گسترده داشته باشد و پروندۀ دیگری را در سکوت برگزار کند؟

کومی پاسخ بله فکر می کنم اینطور باشد و افزود: هر دو پرونده بر اساس اصول پیگیری می شوند اما فراموش نکنیم ما سه ماه پس از آغاز بازرسی از پروندۀ پیام های الکترونیکی هیلاری کلینتون تازه اطلاع رسانی را شروع کردیم و این در شرایطی بود که اطلاع رسانی عمومی هم اتفاق نیافتاد و هیلاری خودش موضوع را رسانه ای کرد. اف بی آی در اکتبر سال 2015 وجود چنین پرونده ای را تایید و سپس سکوت کرد تا به پایان کار رسید.

جیمز کومی تاکید کرد با اطمینان می توانیم تایید کنیم روس ها کمیته ملی حزب دموکرات را هک کردند.

وی در پاسخ به سناتور آمی کلوبوچار ، عضو دموکرات کمیته از ایالت مینه سوتا درباره بازرسی از پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 گفت: اطلاعات کلی را در اختیار روسای کمیته های سنا قرار داده و تا وقتی پرونده کامل بررسی نشود نمی تواند دربارۀ آن سخن بگوید.

کومی در پاسخ به پرسش سناتور لیندسی گراهام مبنی بر اینکه آیا فکر می کنید تروریست های داعش پس از متلاشی شدن به اصطلاح خلافت اسلامی شان در عراق و سوریه در دنیا پراکنده شده و به تهدید بزرگتری برای آمریکا تبدیل خواهند شد گفت:  بله توانایی داعش در اطلاع رسانی پیام هایش به مردم کاهش می یابد اما پراکنده شدن آنان در سراسر دنیا مشکلی بزرگ به شمار می آید.

مدیر اف بی آی دخالت روسیه را در روند سیاستگذاری در آمریکا تایید و تاکید کرد که واشنگتن برای پایان دادن به چنین دخالت هایی باید هر چه زودتر اقدام کند. جیمز کومی گفت: با توجه به توانایی هایی که در مسکو سراغ داریم، روسیه بزرگترین تهدید برای دموکراسی در آمریکا به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها