دیدار طرف‌های لیبیایی، مصر و امارات در ابوظبی

دیدار طرف‌های لیبیایی، مصر و امارات در ابوظبی
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 02:33

العربیه از دیدار چهارجانبۀ رئیس جمهور مصر، ولی‌عهد ابوظبی، فرمانده نیروهای مسلح لیبی و رئیس دولت وفاق ملی با یکدیگر خبر داد.

العالم-عربستان

 رسانه‌های سعودی از نشست رئیس جمهور مصر، ولی‌عهد ابوظبی، فرمانده نیروهای مسلح لیبی و رئیس دولت وفاق ملی این کشور خبر می دهند. شبکه العربیه گزارش داد، عبدالفتاح السیسی، محمد بن زاید، خلیفه حفتر و فایز السراج روز چهارشنبه دیدار کرده‌اند.

العربیه به جزئیات این نشست، محل آن و محورهای گفت‌وگو در این دیدار اشاره‌ای نکرد.

با این حال، حضور السراج و حفتر در این نشست از یک سو و مشارکت رئیس جمهوری مصر در آن، احتمال اینکه این دیدار با محوریت لیبی بوده باشد را زیاد می‌کند.

رسانه‌ها دیروز سه شنبه خبر دادند، حفتر و سراج بر سر کنار گذاشتن اختلافات فیمابین و حل مشکلات این کشور به توافق دست یافتند.

تشکیل ارتش واحد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمان بعد از 6 ماه از آغاز توافق، مقابله با تروریسم و انحلال گروه‌های مسلح غیر نظامی و نیز آزاد کردن دولت از سیطره گروه‌‌های مسلح از جمله موارد توافق شده بین ژنرال حفتر و سراج است.

این توافق به دنبال دیار دو طرف در ابوظبی حاصل شد.

لیبی از زمان سرنگونی دیکتاتوری معمر القذافی در سال 1390، شاهد درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی بوده و نبود دولت مرکزی قوی منجر به شکل گیری گروه‌های مسلح و گروه تروریستی داعش در این کشور شد.

از دو سال پیش این کشور بر اثر اختلافات بین احزاب و گروه‌ها دارای دو پارلمان؛ پارلمان طُبرق در شرق و پارلمان طرابلس (پایتخت لیبی) و دو ارتش بود.

پارلمان طبرق مورد حمایت ارتش لیبی به فرماندهی حفتر بوده و دولت فایز سراج که مورد حمایت غرب و آمریکا است، در شهر طرابلس مستقر است.

 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها