نخست وزیر انگلیس:

اروپا در انتخابات انگلیس مداخله می کند

اروپا در انتخابات انگلیس مداخله می کند
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 11:07

نخست وزیر انگلیس سیاستمداران و مقامات اروپا را به تلاشی عامدانه در جهت وارونه جلوه دادن موضع انگلیس در خصوص برگزیت متهم نمود و هدف آنها را تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات عمومی این کشور دانست.

العالم-اروپا
به گزارش روزنامه گاردین، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس سیاستمداران و مقامات اروپا را به «تلاشی عامدانه در جهت وارونه جلوه دادن موضع انگلیس در خصوص برگزیت» متهم نمود و هدف آنان از این اقدامات را تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات عمومی این کشور دانست.

نخست وزیر انگلیس دقایقی پس از پایان دیدار و گفتگوی خود با ملکه این کشور در خصوص انحلال پارلمان، مدعی شد که «برخی [مقامات اتحادیه اروپا] در بروکسل» خواهان موفقیت انگلیس در اجرای برگزیت نیستند.

ترزا می در ادامه خاطرنشان کرد که «نامزد پیروز در انتخابات هشتم ژوئن با مأموریتی خطیر مواجه خواهد شد: دستیابی به بهترین توافق ممکن در خصوص برگزیت برای انگلیس».

نخست وزیر انگلیس همچنین با اشاره به درز اخباری وارونه و جهت دار در خصوص دیدار خود با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در یک روزنامه آلمانی گفت که «موضع انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا در رسانه های این قاره به شکلی وارونه نمایش داده می شود».

ترزا می همچنین گفت: «موضع کمیسیون اروپا در مذاکرات سخت تر شده است. تهدیدات علیه انگلیس از سوی مقامات و سیاستمداران اروپایی مطرح می شود. تمامی این اقدامات عمداً طوری زمان بندی شده اند که بر نتایج انتخابات عمومی هشتم ژوئن تأثیر گذارند».

این درحالی است که «میشل بارنیه» مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا برخی از شرایط خروج انگلیس از  این اتحادیه را دشوار توصیف کرده است.

مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در مقر شورای اتحادیه اروپا واقع در بروکسل در این خصوص گفت: «به محض اینکه انگلیس آماده حضور بر سر میز مذاکره باشد، اتحادیه اروپا برای آغاز گفتگوهای اساسی آماده است».

وی در ادامه با اشاره به همه‌ پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تابستان سال گذشته ادامه داد: «پس از ۱۰ ماه ابهام و بلاتکلیفی، زمان آن فرارسیده است تا مذاکرات جدی آغاز شود».

«میشل بارنیه» در ادامه افزود: «این اتحادیه در نظر ندارد انگلیسی ها را به خاطر تصمیم به ترک عضویت جریمه کند؛ اما لندن هم نباید تصور کند که خروج از اتحادیه بدون سختی است».

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرد که فاز اول برگزیت مربوط به مشخص شدن حساب‌ ها و توافق بر سر مسایل مالی است و فاز دوم به آینده روابط این کشور با اتحادیه اروپا مرتبط خواهد بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها