ارتش آمریکا نیروی دریایی اسرائیل را آموزش می‌دهد

ارتش آمریکا نیروی دریایی اسرائیل را آموزش می‌دهد
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 17:51

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی توافقی با دانشکده دریایی آمریکا امضا کرده است که بر اساس آن دانشجویان افسری نیروی دریایی رژیم اشغالگر در آمریکا آموزش خواهند دید.

العالم-آمریکا

به گزارش  روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، نخستین بار است که طرفین چنین توافقی امضا می‌کنند. یک مقام ارشد نیروی دریایی اسرائیل گفت: گروهی از دانشجویان افسری نیروی دریایی اسرائیل در آغاز سال آینده میلادی به آمریکا اعزام خواهند شد و دانشجویان آمریکایی نیز در اسرائیل آموزش خواهند دید.

بر اساس این گزارش، برنامه تبادل دانشجویان دریایی با هدف یکپارچگی زبانی و فرهنگی در عین تبادل اطلاعاتی و عملیاتی میان دو طرف صورت می‌گیرد.

به گزارش قدسنا، قرار است دانشجویان آمریکایی در پایگاه دریایی حیفا آموزش ببینند و نیروهای پایین مرتبه نیروی دریایی دو طرف نیز در آن حضور داشته باشند.

این دوره دریایی دو سال و نیم طول خواهد کشید و به گفته این روزنامه صهیونیستی، یکی از فشرده‌ترین برنامه‌های آموزشی ارتش اسرائیل خواهد بود.

مرکز آموزش نیروهای اسرائیلی نیز در دانشکده دریایی آمریکا در آناپولیس مریلند خواهد بود و طول این برنامه نیز چهار سال است.

بنا بر این گزارش، نیروی دریایی اسرائیل توافقات مشابهی را نیز با کانادا، شیلی، کلمبیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، پرتغال، سنگاپور و اسپانیا منعقد کرده است.

آمریکا و اسرائیل از چهار سال پیش روی این برنامه کار کرده‌اند.چند روز پیش نیز آمریکا با درخواست اسرائیل برای فروش تسلیحات دریایی به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار به اسراییل موافقت کرده بود.

 

ایسنا

پربیننده ترین خبرها