رئیسی: بازنگری كلی طرح تحول سلامت ضروری است

رئیسی: بازنگری كلی طرح تحول سلامت ضروری است
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 21:37

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت بازنگری همه جانبه در طرح تحول سلامت تاکید کرد.

العالم - لحظه به لحظه با انتخابات 96

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم حامیان جامعه پزشکی با عنوان عدالت در سلامت و سلامت برای همه و همه برای سلامت در اریکه ایرانیان با تبریک اعیاد شعبانیه، سلامت را ضرورت اجتماعی دانست و گفت:سلامت بر عهده دولت است تا جامعه از سلامت جسم و روح داشته باشد.
وی پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت را از محورهای اساسی حوزه سلامت بر شمرد و افزود:اگر سازوکارهای پیشگیری انجام شود  نوبت به درمان نمی رسد.
رئیسی با اشاره به موضوع ریز گردها و یا تصادف ها، پیشگیری و توجه به این مقوله ها را در راستای
کاهش ورودی به بخش درمان مهم بر شمرد و اضافه کرد: در بحث محیط زیست باید گام‌هایی برداشته شود تا نوبت به مشکلات تنفسی و ریوی نرسد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نگاه درمان محور به نظام سلامت را یک نگاه دانست و گفت :اگر این طرح با توجه به اصل پیشگیری و درمان و ارتقای سلامت باشد آنگاه جامع‌نگر است.
وی با تاکید بر اینکه در سلامت باید به همه اجزا توجه واز نگاه سیاسی بجای عملیاتی به سلامت پرهیز شود افزود:کاهش هزینه درمان در خانواده امر پسندیده‌ای است اما باید دید به نفع بیمار تحقق پیدا کرد یا با افزایش تعرفه‌ها سهم او هم بیشتر شده است.
رئیسی با مهم خواندن توجه دولت به نقد و یا نقادی گفت: باید با نقد به صورت غنیمت برخورد شود نه مزاحم و مشکل و منتقد نباید توبیخ شود.
وی در ادامه توجه جدی به طرح تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و نظام نوین ارجاع و پزشک خانواده  گفت:چرا باید شاهد ورشکسته شدن بیمه‌ها باشیم که نشان دهنده ایراد در کار است .
رئیسی با اشاره به  بودجه 44 هزار میلیارد تومانی معاونت درمان وپرداخت نشدن حقوق و یارانه پرستاران گفت: در درمان بدون نگاه سیاسی باید نگاه اندیشمندان و دلسوزانی که سوابق درخشان پزشکی دارند توجه شود.
وی با بیان اینکه در طرح کلی نظام سلامت اگر چندبرابر مبلغ تزریق شود مشکلات این طرح حل نمی شود گفت:سلامت برای همه و عدالت در سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیسی در ادامه توجه به کرامت بیمار را مهم دانست و گفت : باید طوری باشد که برای بیمار و خانواده اش فقط دردبیماری باشد و دغدغه دیگری نداشته باشند.
وی افزود: در نظام سلامت همکاری و هم افزایی مهم و تاثیر گذار است و دردولت کار و کرامت اصل کار است.
رئیس گفت : نباید شاهد تبعیض در جامعه پزشکی باشیم و باید مسایل مالی توام باتخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین توجه به ظرفیت پزشکی کشور و توسعه توریسم درمانی را ضروری بر شمرد و گفت : مشهد ، شیراز ، یزد و خیلی از شهرهای مهم ما قابلیت تبدیل شدن به قطب درمانی و سلامت منطقه را دارند.

 منبع : iribnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها