هاشمی طبا: ماهیت آمریکا تجاوزگری است

هاشمی طبا: ماهیت آمریکا تجاوزگری است
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 00:39

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که در دولت کار می کند تنها شغلش باید همان شغل محول شده در دولت باشد.

العالم – ایران

سید مصطفی هاشمی طبا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وزیر بهداشت اگر جراح خوبی است، اما بعد از اینکه در دولت آمد دیگر نباید جراحی کند و فقط باید به کار محول شده در دولت بپردازد و یا اگر مهندسی که کار مهندسی می کند وزیر صنایع شد حتما باید وزارت صنعت را اداره کند.
وی در پاسخ به این سوال که سلامت و پاکدستی در اولویت چندم دولت شما قرار داد گفت: از هر کسی و در هرجای دنیا بپرسید خواهد گفت اولویت اول اما می گویم ضمن اینکه پاکدستی باید صد در صد باشد حتما باید متولیان در حوزه تخصصی خود کار کنند.
هاشمی طبا با تسلیت حادثه انفجار معدن به شرایط سخت کار در معادن ذغال سنگ اشاره کرد و گفت: شرایط در این گونه معادن بسیار سخت است اینگونه معادن را در کرمان دیدم،معادن آدمها را به مرگ زودرس تدریجی گرفتار می کند زیرا بعد از چند سال کار کردن در عمق 150 متری زمین احتیاج اکسیژن پیدا می کنند و درنهایت معلول می شوند از این رو شایسته است اینگونه معادن را تعطیل کنیم تا با عوارض جانبی آن دچار عذاب نشویم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که هزینه های تبلیغاتی شما در این دوره از انتخابات چقدر است گفت: خیلی زیاد است البته از نظر هزینه شخصی تقریبا چیزی به نام هزینه ندارم هر چه بوده صدا وسیما هزینه کرده است که این سازمان باید اعلام کند چقدر هزینه کرده است.

هاشمی طبا در پاسخ به پرسشی درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اینکه کدام یک از بندهای این سند در اولویت دولت وی قرار دارد گفت: آموزش و پرورش دو رویکرد وزارت آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است در بحث آموزش تا حدودی این و زارتخانه کار خود را انجام می دهد اما آنچه مغفول مانده پرورش است مربیان پرورشی هم بیشتر اوقات به مربیان مناسک مذهبی تبدیل شده اند ، مناسک مذهبی خوب است اما جای تربیت را نمی گیرد، تربیت به ابزار و وسایلی نیاز دارد که آن را در وجود افراد نهادینه و ملکه کنند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته سند یونسکو 2030 که به تایید دولت و وزارتخانه هم رسیده که در سال 2030 کشورها چه اقداماتی انجام دهند البته برخی ایراداتی به آن گرفتند، سند بسیار خوبی بویژه در مهارت های زندگی است فکر می کنم این سند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یک راستاست اما به نظر من مهم ترین بندهایی که راجع به تربیت در این سند قرار دارد بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

انقلابی بودن به داد و فریاد نیست

سید مصطفی هاشمی طبا افزود: کسی که می خواهد انقلابی باشد باید بداند انقلابی گری به داد و بیداد کردن و یقه بسته و اینها نیست بلکه باید حق الناس را بجا آورد و دروغ نگوید.
او ادامه داد: کم گویی و بزرگ گویی هم نوعی دروغ است ما باید عمل صادقانه داشته باشیم اگر می خواهیم کسی را توصیف کنیم هم معایبش را بگوییم و هم محاسن آن را بر فرض مثال اگر می خواهیم از شهردار و یا رئیس جمهور سخن بگوییم هم از معایب او صحبت کنیم و هم محاسنش.
هاشمی طبا ادامه داد: اینکه فقط کار بد را بزرگ نمایی کنیم انقلابی گری نیست، انقلابی گری باید با فداکاری همراه باشد همه مردم باید انقلابی باشند .
او گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی خیابانی به همین نام داریم ، در قرآن آمده برای مومنین هیچ راهی باقی نگذاشته ایم که از راه درست خارج شوند، آیا در خیابان جمهوری یک نام و برند ایرانی می بینیم خیر، دغدغه مردم جنس خارجی است ما اگر این دغدغه را به کالای ایرانی تبدیل کنیم شرایط انقلابی گری را فراهم کرده ایم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایستادگی امر دائمی است مانند جهاد سطح و مقطع ندارد اما در زمان گوناگون شکلش تغییر می کند،جهاد امام حسین(ع) و صلح امام حسن (ع) دو روی یک سکه هستند که بنا به اقتضای زمان واقع شده اند اگر امروز آمریکا بد عهدی نمی کرد نباید می گفتیم راحت شدیم آمریکا معاویه زمان است مگر امام حسین نمی دانست معاویه بد است، دکتر ظریف هم ماهیت آمریکا را می دانست اما ما نمی توانستیم در معاهده ای که شش کشور دیگر هم حضور دارند به خاطر آمریکا آن را ترک کنیم.

ماهیت آمریکا تجاوزگری است

هاشمی طبا گفت: ماهیت آمریکا تجاوز به همه دنیاست و نباید توقع داشت با ما خوب باشد معاهده و ایستادگی همیشه هست و ما باید با تدبیر مناسب در زمان مناسب اقدام کنیم.
او ادامه داد: تاکتیک ما باید در مقابل چنگ و دندان نشان آمریکا مقاومت، مقاومت و مقاومت باشد، خداوند می فرماید به بت هایی که شریک من خوانده می شود دشنام ندهید باید خویشتن دار باشیم و استقامت کنیم در این مواقع بی تربیتی نهی شده است باید با حفظ اصول اسلامی مقاومت کنیم.
هاشمی طبا گفت: اگر کره ما را تحریم کرده ما نباید ماشین های او را بخریم و در بازار های داخلی عرضه کنیم برای تظاهر به ضد تحریم مثل کبک سر به زیر برف کردیم و از همه کشورهایی که ما را تحریم کردند جنس وارد کردیم باید به یاد بیاوریم که در جنگ تحمیلی دولت با بشکه های نفتی که شش دلار قیمت داشت کشور را مدیریت می کرد.
او ادامه داد: مقررات در کشور را باید رعایت کرد، نباید تظاهر به ضد تحریمی کرد و اینها نقض غرضی است که ما انجام داده ایم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خدا را شاکرم که با تدابیر و اقدامات ظریف در زیر سایه فرمایشات رهبری به نتایج مثبتی دست یافتیم و الان صاحب برجام هستیم پس باید از این فرصت بهره مند شویم.

قانون فصل الخطاب است

هاشمی طبا تاکید کرد: التزام عملی به قوانین موجود کشور وظیفه هر کسی است که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود و در صورت نیاز به اصلاح قوانین می توان با ارائه لایحه به مجلس انرا اصلاح کرد.
وی افزود:اینکه گفته شود قانون را رعایت نمی کنم به دلیل اینکه عوامل امریکا در سازمان برنامه بودجه انرا طرحی کرده اند اصلا درست نیست، قانون باید اجرا شود حتی اگر به دلخواه ما نباشد.
این نامزده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تعامل بین قوا در اداره کشور افزود: راه برای حل اختلافات باز است و در صورت بروز اختلاف میان قوا می توان با مراجعه به رای مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شخص رهبری اختلافات را حل کرد.
وی تاکید کرد: اگر قانون در کشور رعایت نشود هیچ کاری نمی توان کرد هرجا که از قانون تخطی شد به زیان کشور بود خود کامگلی نباید در کشور وجود داشته باشد اما درعین حال می توان از قوانین حسن استفاده کرد.
وی با تاکید بر لزوم حفظ ارمان های شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز حفظ ایران وظیفه همه ایرنیان است،مردم باید هوشیار باشند و آگاهانه از خون شهدا پاسداری کنند، امروز اگر کشاورزی بخاطر نیاز خود محیط زیست را تخریب می کند یا کارخانه ای فاضلاب صنعتی خود را راهی رودخانه می کند عملا به خون شهدا خیانت می کند چراکه شهدا مرزهای کشور را از تجاوز دشمن نجات دادند و اینها ایران را از داخل تخریب می کنند.
هاشمی طباء تاکید کرد: امروز ایران از داخل در حال نابودی است، هم در قبال حفظ ایران مسئول هستند،دفاع از خون شهدا به فرد یا جریان خاصی تعلق ندارد همه مردم و مسئولان باید برای پایداری و حفظ ایران کوشا باشند.
وی افزود:امروز احیا و آبادانی سرزمین ایران اولویت نخست کشور است، باید با مدرنیزه کردن کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، در غیر این صورت شاهد سیل مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها خواهیم بود.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:در صورت ادامه روند کنونی در ده سال اینده شاهد مهاجرت وحاشیه نشینی 10 میلیون روستایی در حاشیه شهرهای بزرگ خواهیم بود و مقابله با این پدیده جز با سرمایه گذاری دولت و راستای تحقق اهداف برنامه ششم امکان پذیر نیست.
هاشمی طباء در خاتمه با اشاره به برگزاری دور دوم مناظره نامزدهای شرکت کننده در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بعد از ظهر روز جمعه گفت: تمامی شش نامزد باید تلاش کنند تا مباحثات خود را اسلامی و باید بهترین حرف ها را همراه با نیت پاک مطرح کنند تا زمینه برای انتخاب رئیس جمهوری فراهم شود که کشور را به سرمنزل مقصود هدایت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها